Artykuł Cię zaciekawił? Dowiedziałeś się czegoś więcej? Koniecznie zostaw komentarz! Skomentuj jako pierwszy i podziel się swoimi wrażeniami. Napisz, jak oceniasz nasz artykuł i zostaw opinię. Weź udział w dyskusji. Masz wątpliwości i chcesz dowiedzieć więcej na temat poruszanego zagadnienia? Daj znać, o czym jeszcze chciałbyś przeczytać. Dziękujemy za Twój wkład w budowę bazy komentarzy. Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi artykułami i komentarzami innych użytkowników.
Obsługa techniczna we wspólnocie mieszkaniowej
Obsługa techniczna oznacza zarządzanie infrastrukturą techniczną nieruchomości we wspólnocie mieszkaniowej i związana jest z konserwacją instalacji i urządzeń. Skuteczność, oraz precyzja w działaniu doświadczonej obsługi technicznej pozwoli na optymalizację kosztów nieruchomości. Obsługa techniczna obejmuje wiele czynności, które ważne są dla sprawnego funkcjonowania nieruchomości.
Obsługa techniczna a optymalizacja kosztów
Sprawne i bezawaryjne funkcjonowanie infrastruktury w budynkach jest bardzo ważne. Zarządca nieruchomości we wspólnocie mieszkaniowej przy wyborze firmy zewnętrznej powinien kierować się najwyższymi standardami i zadbać o wybór profesjonalnej firmy konserwującej posiadającej fachową wiedzę. Skuteczność, jak i precyzja w działaniu doświadczonej obsługi technicznej pozwoli nam na optymalizację kosztów nieruchomości. Przy redukcji kosztów powinniśmy brać pod uwagę uwarunkowania prawno-ekonomiczne. Bezpieczeństwo funkcjonowania nieruchomości powinno być dla zarządcy priorytetem. Profesjonalne firmy zajmujące się optymalizacją funkcjonowania nieruchomości często pomagają przy pozyskiwaniu zewnętrznych źródeł finansowania, np. kredytów inwestycyjnych, termomodernizacyjnych czy dotacji ze środków unijnych.
Obsługa techniczna – co obejmuje?
W ramach obsługi technicznej wspólnot mieszkaniowych firmy oferują usługi konserwacji, które obejmują utrzymanie nieruchomości w dobrym stanie technicznym, bieżącą konserwację i czystość urządzeń technicznych, utrzymanie w należytej sprawności lub wymianę zużywających się instalacji i urządzeń technicznych, opracowanie oraz kontrolę harmonogramu prac konserwacyjnych, współpracę ze specjalistycznymi serwisami czy przeglądy instalacji i uruchomienie urządzeń przed okresem zimowym. Firma zajmująca się konserwacją powinna podejmować działania zmierzające do obniżenia kosztów eksploatacyjnych nieruchomości we wspólnocie mieszkaniowej oraz prowadzić niezbędną dokumentację, głównie Książkę Obiektu.
Obsługa techniczna to również stała gotowość do interwencji w przypadku wystąpienia awarii oraz nadzór nad pracą całej instalacji, nad przeglądami okresowymi, nadzór nad wykonywaniem prac konserwacyjnych, remontowych i naprawczych oraz nad innymi podwykonawcami wykonującymi prace techniczne w budynku – mówi specjalista z firmy Adminion Nieruchomości z Poznania, która specjalizuje się w optymalizacji funkcjonowania nieruchomości oraz oferuje sprawne zarządzanie.
Przy wyborze firmy zewnętrznej pamiętajmy, by w umowie dokładnie spisać zakres obowiązków i upewnić się, że firma działa całą dobę, w przypadku wystąpienia awarii. Pamiętajmy, że tej firmie przekazujemy wszystkie obowiązki i to na nich zrzucamy odpowiedzialność.
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana
Dodaj komentarz
Dziękujemy za dodanie komentarza
Po weryfikacji, wpis pojawi się w serwisie.
Błąd - akcja została wstrzymana