Artykuł Cię zaciekawił? Dowiedziałeś się czegoś więcej? Koniecznie zostaw komentarz! Skomentuj jako pierwszy i podziel się swoimi wrażeniami. Napisz, jak oceniasz nasz artykuł i zostaw opinię. Weź udział w dyskusji. Masz wątpliwości i chcesz dowiedzieć więcej na temat poruszanego zagadnienia? Daj znać, o czym jeszcze chciałbyś przeczytać. Dziękujemy za Twój wkład w budowę bazy komentarzy. Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi artykułami i komentarzami innych użytkowników.
Najważniejsze elementy samochodowych instalacji LPG

Komputer
Od pracy części i podzespołów instalacji gazowej oraz od ich jakości zależy praca całej instalacji i w konsekwencji to, ile musimy wlewać paliwa, jak jest ono dawkowane i ile z niego jest faktycznie spalane. A to wszystko przekłada się oczywiście na koszty. Im instalacja lepsza i lepiej skalibrowana, tym jej praca wydajniejsza a nasze nakłady finansowe mniejsze. Jeśli chcielibyśmy opisać wpływ każdego podzespołu na wydajność całej instalacji, należałoby zacząć niejako od końca – czyli od komputera. Jego zadaniem jest interpretacja danych z komputera benzynowego, sterowanie przepływem paliwa, jego stanem i dawkowaniem. Zatem jeśli szwankuje nam komputer odpowiedzialny za instalację, to może się okazać, że jej zastosowanie będzie bezcelowe, bo jej spalanie będzie za duże lub za małe, lub nawet nie będzie można z niej korzystać w ogóle. W skrajnych przypadkach nieprawidłowa praca komputera może prowadzić do uszkodzenia silnika lub instalacji gazowej, którą ten komputer obsługuje.Reduktor
Inną szalenie ważną częścią instalacji LPG jest reduktor (zwany również parownikiem). Jego zadaniem jest przekształcanie gazu w stanie ciekłym w stan gazowy, w którym to stanie jest dalej podawany do kolektora dolotowego. Łatwo się domyślić, że jego nieprawidłowa praca może doprowadzić do znacznych strat paliwa ze względu na jego niepełne przejście ze stanu płynnego do gazowego. Wszystko to odbywa się poprzez redukcję ciśnienia paliwa (w baku i przewodach instalacji jest ono trzymane pod o wiele większym ciśnieniem) do ciśnienia atmosferycznego, w którym gaz zaczyna parować. Reduktor dobiera się w zależności od pojemności i mocy silnika, ponieważ musi on zapewniać odpowiednią wydajność. Od działania instalacji zależy też wiele innych jej elementów, jednak aby odpowiednio je dobrać, sparować ze sobą i skalibrować, potrzeba ogromnej wiedzy i umiejętności; z całą pewnością nie jest to praca dla przypadkowego mechanika. Lepiej więc poszukać sprawdzonego i pewnego instalatora – lepiej więc zwrócić się do osób, które się w tym specjalizują, np. firma AutoGaz Śląsk. Zakładanie instalacji u kogoś takiego da nam nie tylko oszczędność na paliwie, ale i bezpieczeństwo – nasze i naszego samochodu. Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana
Dodaj komentarz
Dziękujemy za dodanie komentarza
Po weryfikacji, wpis pojawi się w serwisie.
Błąd - akcja została wstrzymana