Artykuł Cię zaciekawił? Dowiedziałeś się czegoś więcej? Koniecznie zostaw komentarz! Skomentuj jako pierwszy i podziel się swoimi wrażeniami. Napisz, jak oceniasz nasz artykuł i zostaw opinię. Weź udział w dyskusji. Masz wątpliwości i chcesz dowiedzieć więcej na temat poruszanego zagadnienia? Daj znać, o czym jeszcze chciałbyś przeczytać. Dziękujemy za Twój wkład w budowę bazy komentarzy. Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi artykułami i komentarzami innych użytkowników.
Najczęstsze usterki automatycznych skrzyń biegów

Delikatny mechanizm
Automatyczna skrzynia biegów to bardzo czuły mechanizm, który jest szczególnie narażony na awarie. Wynikać one mogą z wielu przyczyn, a jednym z powodów pojawiających się usterek bywa złe użytkowanie. Najczęstszym powodem problemów z automatyczną przekładnią jest elektronika, która może mieć wpływ na nieodpowiednie działanie skrzyni, a w efekcie doprowadzić do uszkodzenia jej mechaniki.- Automatyczna skrzynia biegów jest urządzeniem, które potrzebuje znacznie więcej troski niż skrzynia manualna, a w przypadku awarii wymaga skomplikowanej naprawy. Podjąć jej może się jedynie wyspecjalizowany w tej dziedzinie mechanik samochodowy. Wiele przekładni wymaga naprawy jeszcze przed przejechaniem 200 tysięcy kilometrów, dlatego naprawę skrzyni automatycznej należy wliczyć w proces użytkowania pojazdu – tłumaczy ekspert reprezentujący firmę Seb-Kar.
Najczęstsze usterki
Automatyczne przekładnie psują się bardzo łatwo. Wystarczy np., że kierowca notorycznie przełącza dźwignię zmiany biegów na pozycję „N”(Neutral) w czasie jazdy. Powoduje to, że ciśnienie smarowania spada prawie do zera, czego efektem może być trwałe uszkodzenie mechanizmu. Ważne dla utrzymania dobrego stanu tej skrzyni biegów jest też płynne ruszanie z miejsca i nieprzeciążanie samochodu. Do najczęściej występujących usterek w automatycznych skrzyniach biegów zaliczają się:- awaria wstecznego biegu – jej przyczyną jest zerwanie lub pęknięcie taśmy regulującej pracę biegu wstecznego, naprawa polega na wyjęciu skrzyni i wymianie taśmy na nową,
- brak przyspieszania w trakcie zwiększania obrotów – powodem jest złamany lub pęknięty koszyk sprzęgła „A”, czyli wada fabryczna charakterystyczna dla konkretnych marek samochodów, awaria występuje głównie w pojazdach, których kierowcy jeżdżą bardzo szybko, naprawa polega na wymianie uszkodzonego koszyka,
- palące się wszystkie kontrolki położenia lewarka zmiany biegów – oznacza to, że skrzynia pracuje w trybie serwisowym, czego przyczyn może być wiele (np. olej lub akumulator), konieczna jest kontrola czynników w celu identyfikacji kodu błędu, która umożliwi zlokalizowanie i naprawę usterki.
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana
Dodaj komentarz
Dziękujemy za dodanie komentarza
Po weryfikacji, wpis pojawi się w serwisie.
Błąd - akcja została wstrzymana