Artykuł Cię zaciekawił? Dowiedziałeś się czegoś więcej? Koniecznie zostaw komentarz! Skomentuj jako pierwszy i podziel się swoimi wrażeniami. Napisz, jak oceniasz nasz artykuł i zostaw opinię. Weź udział w dyskusji. Masz wątpliwości i chcesz dowiedzieć więcej na temat poruszanego zagadnienia? Daj znać, o czym jeszcze chciałbyś przeczytać. Dziękujemy za Twój wkład w budowę bazy komentarzy. Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi artykułami i komentarzami innych użytkowników.
Najczęstsze przyczyny usterek klimatyzacji samochodowej
Regularny serwis klimatyzacji sposobem na uniknięcie awarii
Wielu kierowców używa klimatyzacji wyłącznie latem. To duży błąd. Klimatyzacja powinna być używana przez cały rok, niezależnie od pogody. Zapewnia to naturalne smarowanie elementów sprężarki, która jest głównym mechanizmem całego układu chłodzącego. Eksperci zalecają, aby uruchamiać klimatyzację co najmiej raz w tygodniu, na minimum 15 minut. Aby uniknąć awarii klimatyzacji, należy przeprowadzać regularny serwis, najlepiej raz w roku, przed sezonem letnim. Taką diagnostykę warto przeprowadzić w autoryzowanym serwisie Gastal we Wrocławiu. Podczas przeglądu, serwisant zdiagnozuje cały układ i uzupełni ubytki czynnika chłodzącego i oleju. Dzięki temu można uniknąć poważnych awarii klimatyzacji, np. usterki kompresora, którego naprawa kosztuje nawet kilka tysięcy złotych.Najczęstsze awarie klimatyzacji samochodowej
Niestety nieprawidłowe, a zwłaszcza nieregularne używanie klimatyzacji może prowadzić do awarii układu chłodzącego. Czym wywołane są usterki i jak je rozpoznać?- brak czynnika chłodzącego - wskutek czego klimatyzacja nie zapewnia odpowiedniego chłodzenia powietrza;
- wilgoć w układzie chłodzenia - obecność wody w układzie prowadzi do pogorszenia działania klimatyzacji oraz niesie ryzyko zamarznięcia zaworu rozprężnego;
- nieszczelność układu - tę usterkę klimatyzacji samochodowej można rozpoznać poprzez szybkie ubywanie czynnika chłodzącego, mimo regularnego uzupełniania płynu;
- uszkodzenie chłodnicy klimatyzacji - nieschłodzony czynnik podnosi ciśnienie w układzie, co uniemożliwia włączenie kompresora i w rezultacie może go uszkodzić;
- wilgoć w parowniku - przyczynia się do rozwoju grzybów i bakterii, a także jest powodem nieprzyjemnego zapachu w samochodzie;
- zanieczyszczenia - zapchany brudem i kurzem filtr przeciwpyłkowy pogarsza pracę układu klimatyzacyjnego i jest przyczyną nieprzyjemnego zapachu podczas pracy klimatyzacji;
- uszkodzenie sprężarki - najczęstszą przyczyną jest brak oleju w układzie, co prowadzi do zatarcia części.
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana
Dodaj komentarz
Dziękujemy za dodanie komentarza
Po weryfikacji, wpis pojawi się w serwisie.
Błąd - akcja została wstrzymana