Artykuł Cię zaciekawił? Dowiedziałeś się czegoś więcej? Koniecznie zostaw komentarz! Skomentuj jako pierwszy i podziel się swoimi wrażeniami. Napisz, jak oceniasz nasz artykuł i zostaw opinię. Weź udział w dyskusji. Masz wątpliwości i chcesz dowiedzieć więcej na temat poruszanego zagadnienia? Daj znać, o czym jeszcze chciałbyś przeczytać. Dziękujemy za Twój wkład w budowę bazy komentarzy. Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi artykułami i komentarzami innych użytkowników.
Najczęstsze przyczyny usterek klimatyzacji samochodowej
Zasady działania układu klimatyzacji
Każdy układ klimatyzacji ma zapewnić zarówno kierowcy, jak i jego pasażerom jak najbardziej komfortową temperaturę i wilgotność powietrza oraz odpowiednie promieniowanie cieplne wewnątrz samochodu. Ponadto, musi dbać o czystość tego powietrza.Samochodowy układ klimatyzacji działa w oparciu o zjawisko sprężania pary. Do zamiany dużych ilości ciepła z powietrza wdmuchiwanego do samochodu wykorzystuje czynnik chłodniczy. Wszystko po to, by chłodzić, ogrzewać, a także osuszać wnętrze samochodu – tłumaczy nasz rozmówca reprezentujący firmę AUTO PERFEKT MULAK.Warto wiedzieć, że cykl chłodniczy składa się z takich elementów, jak parownik, sprężarka, skraplacz i zawór rozprężny (dwa elementy odpowiadają za spadek i wzrost ciśnienia, a pozostałe odprowadzają ciepło).
Najczęstsze przyczyny usterek klimatyzacji samochodowej
Układ klimatyzacji nie jest bezawaryjny. Wręcz przeciwnie – jego usterki zdarzają się dosyć często. Wynikać mogą z takich powodów, jak:- wyciekanie czynnika chłodniczego z układu poprzez przeciekający wężyk, skraplacz lub rurkę,
- za mała ilość czynnika chłodniczego - obniża wydajność chłodzenia i doprowadza do zatarcia sprężarki (przez złe smarowanie); dochodzi do tego, gdy przez długi czas nie włącza się klimatyzacji,
- niewłaściwy olej lub barwnik UV – może doprowadzić do złego smarowania sprężarki i zatykania zaworu rozprężnego, bądź dyszy dławiącej,
- uszkodzenie koła DL sprzęgła „zrywnego” - skutkiem tego jest brak pracy sprężarki,
- zbyt małe sprężanie cieczy – powoduje zatarci sprężarki lub jej hałas,
- poślizg paska klinowego, uszkodzenie sprzęgła sprężarki lub poluzowanie jej mocowania – mogą powodować hałas sprężarki,
- niewystarczająca wymiana ciepła w skraplaczu – doprowadza do wysokiego naprężenia termicznego sprężarki, a finalnie do jej zatarcia; dzieje się tak przez brak konserwacji lub uszkodzony wentylator skraplacza,
- niedokładne oczyszczenie cyklu chłodniczego po zatarciu sprężarki.
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana
Dodaj komentarz
Dziękujemy za dodanie komentarza
Po weryfikacji, wpis pojawi się w serwisie.
Błąd - akcja została wstrzymana