Artykuł Cię zaciekawił? Dowiedziałeś się czegoś więcej? Koniecznie zostaw komentarz! Skomentuj jako pierwszy i podziel się swoimi wrażeniami. Napisz, jak oceniasz nasz artykuł i zostaw opinię. Weź udział w dyskusji. Masz wątpliwości i chcesz dowiedzieć więcej na temat poruszanego zagadnienia? Daj znać, o czym jeszcze chciałbyś przeczytać. Dziękujemy za Twój wkład w budowę bazy komentarzy. Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi artykułami i komentarzami innych użytkowników.
Najczęstsze awarie samochodów. Co przeważnie się psuje?

Usterki silnika i problemy z akumulatorem
Awarie silników zdarzają się bez względu na model samochodu. Problemy z silnikiem możemy rozpoznać już po niepokojących dźwiękach, które się z niego wydobywają. Najczęstszym problemem są poluzowane tłoki, które wydają charakterystyczny stukot. Podobne dźwięki wydają tłoki, na których zgromadziło się zbyt wiele osadów. Z czasem może to skutkować zatarciem tłoków czy pęknięciem pierścieni. Tego typu problemów nie należy lekceważyć, ponieważ samochód staje się wówczas mniej bezpieczny, zwłaszcza w czasie długiej podróży. Problemy z akumulatorem pojawiają się w momencie, gdy jest on już wiekowy lub w instalacji elektrycznej dochodzi do przebić. Całkowite lub częściowe rozładowanie akumulatora, które powtarza się chronicznie, może być oznaką nieprawidłowości w instalacji. Samochód musi zostać wówczas poddany swojego rodzaju przeglądowi, tak by mechanik mógł ocenić, co dokładnie szwankuje.Uszkodzenia reflektorów i skrzyni biegów
Awarie reflektorów czy kierunkowskazów spowodowane są najczęściej przepaleniem się żarówki lub bezpiecznika. Choć teoretycznie wymienione elementy możemy wymienić samodzielnie, w praktyce pomoc mechanika bywa niezbędna, zwłaszcza w przypadku nowoczesnych samochodów - dowiadujemy się w Auto Perfekt Mulak z Lublina.Dotarcie do wadliwych elementów jest skomplikowane i tylko fachowiec może sobie z tym poradzić. Usterki w skrzyni biegów najczęściej spowodowane są nieszczelnością. Poziom oleju spada, przez co dochodzi do zatarcia skrzyni. Czasem dochodzi do tego przez uszkodzenia mechaniczne, na przykład przez uderzenie kamieniem, czasem parcieją uszczelki, które wystarczy wymienić.
Awarie chłodnicy
Do najczęstszych objawów awarii układu chłodniczego należą jego przegrzewanie lub niedogrzewanie. Zdarza się także niekontrolowany ubytek płynu chłodniczego. Przegrzanie się silnika w najgorszym przypadku może skończyć się jego zatarciem. Nie wszystkie samochody są wyposażone w kontrolkę, która informuje kierowcę o zbyt wysokiej temperaturze płynu chłodniczego. Jeśli jednak podejrzewamy, że silnik się przegrzewa, lepiej nie lekceważyć tych obaw. Przyczyną są zwykle usterki osprzętu pomocniczego, takiego jak termostat czy wentylator, jednak zdarza się także, że dochodzi do zapowietrzenia układu przez niedopatrzenie. Wówczas wystarczające jest odpowietrzenie. Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana
Dodaj komentarz
Dziękujemy za dodanie komentarza
Po weryfikacji, wpis pojawi się w serwisie.
Błąd - akcja została wstrzymana