Artykuł Cię zaciekawił? Dowiedziałeś się czegoś więcej? Koniecznie zostaw komentarz! Skomentuj jako pierwszy i podziel się swoimi wrażeniami. Napisz, jak oceniasz nasz artykuł i zostaw opinię. Weź udział w dyskusji. Masz wątpliwości i chcesz dowiedzieć więcej na temat poruszanego zagadnienia? Daj znać, o czym jeszcze chciałbyś przeczytać. Dziękujemy za Twój wkład w budowę bazy komentarzy. Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi artykułami i komentarzami innych użytkowników.
Na czym polega remont silnika?

Kiedy czas na remont silnika?
Zużyty silnik samochodowy zaczyna pracować inaczej niż dotychczas. Jest kilka objawów, które powinny skłonić nas do wizyty w warsztacie i które mogą zwiastować nadchodzące problemy z jednostką napędową. Po czym poznać, że silnik wymaga remontu?Objawów dużego zużycia silnika nie można zlekceważyć, bo może skończyć się tak, że samochód stanie i już nam nie posłuży – przestrzega specjalista ze szlifierni silników Auto Moto Szlif. – Do typowych objawów zaliczają się: zwiększony pobór oleju, spalanie oleju, wyższe spalanie paliwa, niebieski dym z wydechu, zwłaszcza przy rozruchu, problemy z odpaleniem, hałaśliwa i niemiarowa praca silnika, a także spaliny wydobywające się z wlewu oleju.Warto wsłuchiwać się w pracę silnika. Na to, że wymaga remontu, mogą wskazywać rozmaite dźwięki wydobywające się spod maski, takie jak m.in.: stuki, buczenie i zgrzyty, zwłaszcza przy odpalaniu, metaliczne odgłosy przy gazowaniu, stukoty i klekotanie, a także wspomniana nadmierna hałaśliwość i niejednostajność pracy silnika. Wszystkie te odgłosy są związane z tzw. luzami, które mogą być zlokalizowane w różnych częściach silnika – wytarcie i niewłaściwe spasowanie elementów jednostki powoduje różnego rodzaju słyszalne wibracje.
Jakie czynności wchodzą w skład remontu silnika?
Zakres remontu silnika powinien być ustalony przez fachowca na podstawie dokładnej diagnostyki. To zadanie wymagające dużej precyzji, sporo czasu i profesjonalnego sprzętu. Zabieranie się za to samemu przy braku zaawansowanej wiedzy i zaplecza warsztatowego rzadko kończy się dobrze. Remont silnika obejmuje takie czynności, jak:- wymianę pierścieni tłokowych,
- honowanie cylindrów,
- przetaczanie cylindrów,
- wymiana tulei cylindrycznych,
- wymiana panewek i łożysk wałka rozrządu,
- szlifowanie czopów wału korbowego,
- zabielanie głowicy, czyli frezowanie styku głowicy z blokiem silnika, aby uzyskać idealnie gładką powierzchnię.
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana
Dodaj komentarz
Dziękujemy za dodanie komentarza
Po weryfikacji, wpis pojawi się w serwisie.
Błąd - akcja została wstrzymana