Artykuł Cię zaciekawił? Dowiedziałeś się czegoś więcej? Koniecznie zostaw komentarz! Skomentuj jako pierwszy i podziel się swoimi wrażeniami. Napisz, jak oceniasz nasz artykuł i zostaw opinię. Weź udział w dyskusji. Masz wątpliwości i chcesz dowiedzieć więcej na temat poruszanego zagadnienia? Daj znać, o czym jeszcze chciałbyś przeczytać. Dziękujemy za Twój wkład w budowę bazy komentarzy. Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi artykułami i komentarzami innych użytkowników.
Metody badań marketingowych
Rozpoznawalność marki i świetne wyniki sprzedażowe to cel wszystkich właścicieli firm. Dlatego też przedsiębiorcy muszą starać się, aby ich usługi czy produkty wyróżniały się na rynku na tle innych oraz wychodziły naprzeciw oczekiwaniom konsumentów. Można to osiągnąć, decydując się na przeprowadzenie badań marketingowych. Czym one są i na czym polegają? Wyjaśniamy.
Badania marketingowe – co to takiego?
Badania marketingowe to proces polegający na gromadzeniu, porządkowaniu i prezentowaniu danych, który ma wesprzeć firmy podczas ustalania strategii sprzedażowych oraz działań marketingowych.
Badania takie muszą być przeprowadzane systematycznie, gdyż tylko wtedy zebrane informacje będą aktualne. Dzięki nim działy firmy zajmujące się reklamą i promocją mogą podejmować właściwe decyzje. To wyniki badań zapewniają też, że mogą być wdrażane nowe, alternatywne rozwiązania podczas tworzenia koncepcji marketingowych.
Różnego rodzaju badania marketingowe są wykonywane po to, aby ulepszyć ofertę firmy, jej asortyment. Przeprowadza się je także, kiedy na rynek ma wejść nowy produkt. Ponadto pozawalają wyjaśnić zmiany podażowe oraz wskazać, co jest za nie odpowiedzialne.
„Przedsiębiorcy, którzy dopiero wprowadzają swoje produkty na rynek, oraz chcący osiągać jeszcze lepsze wyniki sprzedaży powinni skorzystać ze zewnętrznego wsparcia i możliwości przeprowadzania badań marketingowych. Ich wyniki to cenne źródło wiedzy podczas optymalizacji strategii reklamowych i modyfikacji asortymentu czy usług firmy” – mówi specjalista z firmy CARDEN.
Jak przeprowadza się badania marketingowe?
Podczas badań marketingowych oceniane są produkty i usługi danej firmy. Ponadto służą one weryfikacji rozpoznawalności marki.
Do najpopularniejszych metod badań marketingowych należą:
- badania eksperymentalne – odbywają się one w normalnej sytuacji rynkowej, która ma jednak ograniczony zasięg terytorialny. Dzięki temu można obserwować zachowania konsumentów. Są one niezwykle przydatne, kiedy na rynek ma zostać wprowadzony nowy produkt – pomagają podjąć decyzję co do jego ceny czy reklamy
- obserwacja rynku – ma na celu stwierdzenie, czy wykorzystywane sposoby dystrybucji, strategie sprzedaży, techniki promocji i reklamy są rzeczywiście skuteczne
- badania ankietowe – polegają one na wypełnianiu przez respondentów ankiet prasowych, wysłanych pocztą, a także na przeprowadzaniu wywiadów bezpośrednich i telefonicznych. Są one bezpośrednim źródłem informacji na temat tego, jak konsument ocenia oraz postrzega produkt, usługę lub zjawisko
- badania panelowe – przeprowadza się je regularnie, a informacje są zbierane od konkretnych grup badanych, które nazywane są panelami. Panelem mogą być na przykład klienci sklepu. Są one dobrym sposobem na to, aby poznać preferencje konsumentów czy przyzwyczajenie do produktu.
Każde badanie marketingowe musi kończyć się sporządzeniem raportu. Znajdują się tam wyciągnięte wnioski, analiza danych, a także porady co do dalszych działań sprzedażowych.
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana
Dodaj komentarz
Dziękujemy za dodanie komentarza
Po weryfikacji, wpis pojawi się w serwisie.
Błąd - akcja została wstrzymana