Artykuł sponsorowany

Metody badań marketingowych

Metody badań marketingowych

Rozpoznawalność marki i świetne wyniki sprzedażowe to cel wszystkich właścicieli firm. Dlatego też przedsiębiorcy muszą starać się, aby ich usługi czy produkty wyróżniały się na rynku na tle innych oraz wychodziły naprzeciw oczekiwaniom konsumentów. Można to osiągnąć, decydując się na przeprowadzenie badań marketingowych. Czym one są i na czym polegają? Wyjaśniamy.

Badania marketingowe – co to takiego?

Badania marketingowe to proces polegający na gromadzeniu, porządkowaniu i prezentowaniu danych, który ma wesprzeć firmy podczas ustalania strategii sprzedażowych oraz działań marketingowych.

Badania takie muszą być przeprowadzane systematycznie, gdyż tylko wtedy zebrane informacje będą aktualne. Dzięki nim działy firmy zajmujące się reklamą i promocją mogą podejmować właściwe decyzje. To wyniki badań zapewniają też, że mogą być wdrażane nowe, alternatywne rozwiązania podczas tworzenia koncepcji marketingowych.

Różnego rodzaju badania marketingowe są wykonywane po to, aby ulepszyć ofertę firmy, jej asortyment. Przeprowadza się je także, kiedy na rynek ma wejść nowy produkt. Ponadto pozawalają wyjaśnić zmiany podażowe oraz wskazać, co jest za nie odpowiedzialne.

Przedsiębiorcy, którzy dopiero wprowadzają swoje produkty na rynek, oraz chcący osiągać jeszcze lepsze wyniki sprzedaży powinni skorzystać ze zewnętrznego wsparcia i możliwości przeprowadzania badań marketingowych. Ich wyniki to cenne źródło wiedzy podczas optymalizacji strategii reklamowych i modyfikacji asortymentu czy usług firmy” – mówi specjalista z firmy CARDEN.

Jak przeprowadza się badania marketingowe?

Podczas badań marketingowych oceniane są produkty i usługi danej firmy. Ponadto służą one weryfikacji rozpoznawalności marki.

Do najpopularniejszych metod badań marketingowych należą:

  • badania eksperymentalne – odbywają się one w normalnej sytuacji rynkowej, która ma jednak ograniczony zasięg terytorialny. Dzięki temu można obserwować zachowania konsumentów. Są one niezwykle przydatne, kiedy na rynek ma zostać wprowadzony nowy produkt – pomagają podjąć decyzję co do jego ceny czy reklamy
  • obserwacja rynku – ma na celu stwierdzenie, czy wykorzystywane sposoby dystrybucji, strategie sprzedaży, techniki promocji i reklamy są rzeczywiście skuteczne
  • badania ankietowe – polegają one na wypełnianiu przez respondentów ankiet prasowych, wysłanych pocztą, a także na przeprowadzaniu wywiadów bezpośrednich i telefonicznych. Są one bezpośrednim źródłem informacji na temat tego, jak konsument ocenia oraz postrzega produkt, usługę lub zjawisko
  • badania panelowe – przeprowadza się je regularnie, a informacje są zbierane od konkretnych grup badanych, które nazywane są panelami. Panelem mogą być na przykład klienci sklepu. Są one dobrym sposobem na to, aby poznać preferencje konsumentów czy przyzwyczajenie do produktu.

Każde badanie marketingowe musi kończyć się sporządzeniem raportu. Znajdują się tam wyciągnięte wnioski, analiza danych, a także porady co do dalszych działań sprzedażowych.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Dodaj komentarz

form success Dziękujemy za dodanie komentarza

Po weryfikacji, wpis pojawi się w serwisie.

form error Błąd - akcja została wstrzymana

pozostała liczba znaków: 1000

Komentarze użytkowników

Artykuł Cię zaciekawił? Dowiedziałeś się czegoś więcej? Koniecznie zostaw komentarz! Skomentuj jako pierwszy i podziel się swoimi wrażeniami. Napisz, jak oceniasz nasz artykuł i zostaw opinię. Weź udział w dyskusji. Masz wątpliwości i chcesz dowiedzieć więcej na temat poruszanego zagadnienia? Daj znać, o czym jeszcze chciałbyś przeczytać. Dziękujemy za Twój wkład w budowę bazy komentarzy. Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi artykułami i komentarzami innych użytkowników.

Dodaj komentarz jako pierwszy!

Dodaj komentarz

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.