Artykuł Cię zaciekawił? Dowiedziałeś się czegoś więcej? Koniecznie zostaw komentarz! Skomentuj jako pierwszy i podziel się swoimi wrażeniami. Napisz, jak oceniasz nasz artykuł i zostaw opinię. Weź udział w dyskusji. Masz wątpliwości i chcesz dowiedzieć więcej na temat poruszanego zagadnienia? Daj znać, o czym jeszcze chciałbyś przeczytać. Dziękujemy za Twój wkład w budowę bazy komentarzy. Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi artykułami i komentarzami innych użytkowników.
Które części rowerowe zużywają się najszybciej?
Wymiana klocków hamulcowych
Jedną z najważniejszych części roweru jest układ hamulcowy. Jazda na trudnym i wymagającym terenie powoduje duże zużycie. Klocki hamulcowe ścierają się, co zdecydowanie wydłuża drogę hamowania. Niesprawne klocki hamulcowe stwarzają więc duże niebezpieczeństwo. Jak rozpoznać, że klocki wymagają wymiany? Dostrzec można to nawet w czasie jazdy, ponieważ niesprawne hamulce działają bardzo słabo. Nie trzeba użyć dużej siły nacisku, aby zahamować, jednak rower zatrzymuje się dopiero po pewnym czasie. Oprócz tego wcięcia w okładzinach klocków, które normalnie powinny być widoczne, stają się płytkie lub zupełnie zanikają – wówczas konieczna jest wymiana klocków.Kiedy należy zmienić opony w rowerze?
Opony mają ciągły kontakt z podłożem, a więc są stale narażone na przetarcia i kontakt z ostrymi przedmiotami. O stopniu zużycia opon decyduje poziom starcia bieżnika. Starte opony znacznie zmniejszają przyczepność, co w konsekwencji może doprowadzić do utraty równowagi i upadku. Szczególnie niebezpieczne jest to na śliskiej nawierzchni. Warto więc wymienić opony zanim dojdzie do ich zupełnego przebicia. Jak wskazuje ekspert z firmy Rowery Na Niwce:-Rowery nie są wieczne, ale dzięki opiece serwisu rowerowego mogą służyć przez długie lata. Pracownicy serwisów to wybitni specjaliści o wieloletnim doświadczeniu. Potrafią usunąć każdą usterkę, często poprawiają także sprawność roweru – montują lepsze części niż sprzęt miał przed wizytą serwisie.
Układ napędowy – łańcuch i tarcze
Układ napędowy jest odpowiedzialny za płynną i bezpieczną jazdę, dlatego jego pełna sprawność jest bardzo ważna. Zużyty łańcuch staje się rozciągnięty, zaczyna „przeskakiwać” po zębatce lub spada z ząbków. Konieczność zakładania łańcucha jest nie tylko uciążliwa, ale także niebezpieczna, ponieważ spadający w czasie jazdy łańcuch może spowodować nagłe zatrzymanie roweru, a w konsekwencji upadek rowerzysty. Oznaką zużycia łańcucha jest rozciągnięcie jego ogniw oraz rdzewienie. Ważne są również tarcze, na których utrzymuje się łańcuch. Sprawne tarcze mają kształt trapezów – zużyte tarcze zmieniają kształt na trójkątny. Jest to oznaka, że należy je jak najszybciej wymienić.Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana
Dodaj komentarz
Dziękujemy za dodanie komentarza
Po weryfikacji, wpis pojawi się w serwisie.
Błąd - akcja została wstrzymana