Artykuł Cię zaciekawił? Dowiedziałeś się czegoś więcej? Koniecznie zostaw komentarz! Skomentuj jako pierwszy i podziel się swoimi wrażeniami. Napisz, jak oceniasz nasz artykuł i zostaw opinię. Weź udział w dyskusji. Masz wątpliwości i chcesz dowiedzieć więcej na temat poruszanego zagadnienia? Daj znać, o czym jeszcze chciałbyś przeczytać. Dziękujemy za Twój wkład w budowę bazy komentarzy. Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi artykułami i komentarzami innych użytkowników.
Kiedy warto oddać maglownicę do regeneracji?
Czym jest maglownica i jak działa?
Układ kierowniczy odpowiedzialny jest za poruszanie się pojazdu w różnych kierunkach. Przekładnia kierownicza w każdym samochodzie składa się z kilku elementów. Koło kierownicze przenosi moment obrotowy wytworzony rękoma kierowcy poprzez wał kolumny kierownicy na przekładnię kierowniczą. W zależności od konstrukcji pojazdu i umiejscowienia napędu występują różne przekładnie kierownicze. W autach z przednim napędem producenci stosują najczęściej zębatkowe przekładnie kierownicze. W samochód z napędem na tył montują przekładnie ślimakowe, globoidalne lub śrubowo-kulkowe.Dlaczego maglownice ulegają zużyciu?
Tak jak inne podzespoły pojazdu maglownice zużywają się w stopniu zależnym od obciążeń eksploatacyjnych. Według mechaników działającego w Lublinie serwisu samochodowego Auto Układ, maglownica powinna wytrzymać minimum 10 lat lub 200 000 kilometrów przebiegu. Niestety często się zdarza, że z powodu nierówności na drogach lub wielokrotnego najeżdżania pojazdu na ubytki asfaltu, maglownica wymaga wcześniejszej naprawy. Najczęstszymi objawami awarii maglownicy są stuki i zgrzyty w układzie kierowniczym, luzy, drgania lub opory na kierownicy, a także niedomagania systemu wspomagania kierownicy spowodowane wyciekiem płynu lub uszkodzeniem pompy wspomagania.Naprawa układów kierowniczych
Przede wszystkim należy wyraźnie zaznaczyć, że samodzielna naprawa nie jest dobrym rozwiązaniem. Najlepiej naprawę układu kierowniczego zlecić doświadczonym mechanikom w zaufanym warsztacie samochodowym. Serwis przekładni poprzedza kompleksowy przegląd, który pozwala podjąć decyzje dotyczącą wymiany zużytych części na nowe lub ich regeneracji. Oględzinom zostają poddane takie elementy jak listwa, zawór dystrybucyjny, a także obudowa maglownicy. Do najczęściej wykonywanych prac nalezą:- oczyszczenie listwy z korozji,
- szlifowanie lub nakładanie chromu technicznego na listwę,
- tulejowanie obudowy zaworu dystrybucyjnego,
- honowanie cylindra obudowy.
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana
Dodaj komentarz
Dziękujemy za dodanie komentarza
Po weryfikacji, wpis pojawi się w serwisie.
Błąd - akcja została wstrzymana