Artykuł Cię zaciekawił? Dowiedziałeś się czegoś więcej? Koniecznie zostaw komentarz! Skomentuj jako pierwszy i podziel się swoimi wrażeniami. Napisz, jak oceniasz nasz artykuł i zostaw opinię. Weź udział w dyskusji. Masz wątpliwości i chcesz dowiedzieć więcej na temat poruszanego zagadnienia? Daj znać, o czym jeszcze chciałbyś przeczytać. Dziękujemy za Twój wkład w budowę bazy komentarzy. Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi artykułami i komentarzami innych użytkowników.
Jakie są najczęstsze awarie układu hamulcowego?
Awarie, które się zauważa
Uszkodzony układ hamulcowy zazwyczaj w jakiś spos ó b sygnalizuje nam o sobie. Jeśli potrafimy prawidłowo rozpoznawać te sygnały, jesteśmy w stanie prędko zareagować, unikając tym samym poważnych konsekwencji. Mowa tu rzecz jasna o dobrze znanym piszczeniu, dziwnym zachowaniu pedału hamulca, drganiach kierownicy, czy też dłuższym niż zazwyczaj czasie potrzebnym do zatrzymania pojazdu.Wyłączenie systemu ABS
Jakkolwiek sądzi się, że system ABS należy do najbardziej niezawodnych układów montowanych we współczesnych samochodach, w praktyce czasem i on zaczyna szwankować. Nad jego należytą pracą czuwa zaawansowana elektronika, która jeżeli tylko zarejestruje pewne nieprawidłowości, wyłączy układ. Często winne są czujniki prędkości obrotowej kół, na które w sposób szkodliwy oddziałują chociażby błoto i wilgoć, czy też wysokie temperatury.Zużywanie się klocków hamulcowych
Nie możemy nie wspomnieć tutaj o czymś tak pospolitym, jak stopniowe zużywanie się klock ó w hamulcowych.Ciężko co do kilometra – mówi specjalista z mieszczącego się w Białymstoku warsztatu samochodowego CUPPER – oszacować żywotność tego elementu. Wpływa na nią wiele czynnik ó w, z warunkami drogowymi na czele. Faktem r ó wnież jest to, że wiele zależy od samego kierowcy, jego techniki jazdy, tego, w jaki spos ó b obchodzi się ze swym samochodem.
Problemy z przewodami hamulcowymi i pompą rozdzielczą
Pękanie przewodów hamulcowych, nawet w samochodach eksploatowanych zaledwie przez kilka lat, nie jest niestety niczym rzadkim. Po mocniejszym wciśnięciu pedału zdarza im się nie wytrzymać ciśnienia wywieranego przez płyn, przy czym dotyczy to zarówno przewodów metalowych, jak i tych elastycznych, występujących tuż obok zacisków. W ostateczności może to prowadzić do całkowitego braku reakcji na nasze próby zatrzymania pojazdu. Awarii może ulec także pompa rozdzielcza, inicjująca przepływ specjalnego płynu aż do samych, zatrzymujących tarcze, klocków.Spadająca jakość płynu hamulcowego
Kończąc, zwróćmy uwagę na jeszcze jedną kwestię. Płyn hamulcowy traci z czasem na jakości, a pochłanianie przez niego wilgoci, doprowadza do powstawania korozji przewodów hamulcowych. Dlatego też ważne jest, by raz na dwa lata wymienić płyn hamulcowy, a co najmniej raz w roku skontrolować jego temperaturę wrzenia.Podsumowanie
Fachowy i rzetelny serwis samochodowy powinniśmy odwiedzać nie tylko od święta, gdy coś niedobrego dzieje się z układem hamulcowym, lecz przede wszystkim regularnie, stawiając na niezastąpioną profilaktykę. W grę wchodzi przecież bezpieczeństwo – nasze, przewożonych pasażerów oraz pozostałych uczestników ruchu drogowego – które, co trzeba stale powtarzać, jest bez żadnych wątpliwości najcenniejsze.Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana
Dodaj komentarz
Dziękujemy za dodanie komentarza
Po weryfikacji, wpis pojawi się w serwisie.
Błąd - akcja została wstrzymana