Artykuł Cię zaciekawił? Dowiedziałeś się czegoś więcej? Koniecznie zostaw komentarz! Skomentuj jako pierwszy i podziel się swoimi wrażeniami. Napisz, jak oceniasz nasz artykuł i zostaw opinię. Weź udział w dyskusji. Masz wątpliwości i chcesz dowiedzieć więcej na temat poruszanego zagadnienia? Daj znać, o czym jeszcze chciałbyś przeczytać. Dziękujemy za Twój wkład w budowę bazy komentarzy. Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi artykułami i komentarzami innych użytkowników.
Jak zregenerować sprzęgło hydrokinetyczne?

Sprzęgło hydrokinetyczne – co to takiego?
Przekładnia hydrokinetyczna została wynaleziona na przełomie XIX i XX przez niemieckiego uczonego. Zasada działania tego typu sprzęgła opiera się na wykorzystaniu bezwładności cieczy, która się w nim znajduje. Zastosowanie ruchomych łopatek pompy oraz turbiny daje możliwość płynnego przeniesienia momentu obrotowego ze skrzyni biegów na wał korbowy. Obecnie sprzęgła hydrokinetyczne są stosowane przede wszystkim w samochodach z automatyczną skrzynią biegów, zapewniając wysoki komfort jazdy i długą żywotność elementów układu napędowego. Do zalet wykorzystywania takiego rodzaju sprzęgła należą między innymi możliwość płynnego ruszania pojazdem, cicha praca oraz bardzo skuteczne tłumienie drgań związanych z momentem obrotowym.Objawy usterki sprzęgła hydrokinetycznego
Mimo że żywotność sprzęgła hydrokinetycznego jest bardzo długa, tak jak każdy inny układ w pojeździe, ono także może ulec wyeksploatowaniu lub usterce . Jeśli kierowca podejrzewa uszkodzenie tego elementu, powinien zwrócić uwagę na szereg objawów, które są charakterystyczne dla usterki sprzęgła hydrokinetycznego – radzi ekspert z firmy DNIS.Jakie to objawy? Rozważ wizytę u mechanika, jeżeli zauważyłeś:
- szarpanie podczas jazdy,
- wibracje podczas ruszania,
- drgania podczas przyspieszania,
- zwiększone zużycie paliwa.
Przebieg regeneracji sprzęgła hydrokinetycznego
Pierwszym etapem regeneracji jest diagnoza usterki przy użyciu odpowiednich narzędzi pomiarowych. Następnie specjalista otwiera sprzęgło i przeważnie wymienia takie elementy, jak sprzęgło jednokierunkowe, tarcza Lock up, uszczelnienia, łożyska i inne części dodatkowe. Konwerter jest czyszczony i zamykany, Po wykonaniu naprawy sprzęgło jest poddawane testowi zanurzeniowemu, który ma na celu zbadanie szczelności. Następnie wykonuje się test pomiarowy, aby sprawdzić, czy wszystkie elementy idealnie do siebie pasują. Ostatnim krokiem jest dynamiczne wyważanie, aby zredukować ewentualne wibracje spowodowane tak zwaną niedowagą sprzęgła. Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana
Dodaj komentarz
Dziękujemy za dodanie komentarza
Po weryfikacji, wpis pojawi się w serwisie.
Błąd - akcja została wstrzymana