Artykuł Cię zaciekawił? Dowiedziałeś się czegoś więcej? Koniecznie zostaw komentarz! Skomentuj jako pierwszy i podziel się swoimi wrażeniami. Napisz, jak oceniasz nasz artykuł i zostaw opinię. Weź udział w dyskusji. Masz wątpliwości i chcesz dowiedzieć więcej na temat poruszanego zagadnienia? Daj znać, o czym jeszcze chciałbyś przeczytać. Dziękujemy za Twój wkład w budowę bazy komentarzy. Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi artykułami i komentarzami innych użytkowników.
Jak zorganizować udaną transmisję sprzedażową?

Marketing internetowy to dziedzina przechodząca bardzo dynamiczne, ciągłe zmiany. Jednym z najnowszych rozwiązań wspierających sprzedaż produktów w firmach reklamujących się w internecie są tak zwane transmisje sprzedażowe. Czym one są, czemu służą i w jaki sposób można zorganizować transmisję, która pomoże podbić sprzedaż? Dowiesz się tego z poniższego artykułu.
Czym są transmisje sprzedażowe i do czego służą?
Transmisje sprzedażowe to specyficzny rodzaj relacji live na platformach społecznościowych, podczas których firmy prezentują klientom swoje produkty lub usługi. Dobrze przeprowadzona transmisje przynosi sporo korzyści obu stronom transakcji. Widz-klient może obejrzeć produkt w realnych warunkach, nie tylko na zdjęciu, a także dowiedzieć się o nim więcej od sprzedawcy, zadawać pytania i natychmiast otrzymać na nie odpowiedź. Sprzedawca z kolei może nawiązać bliskie relacje z klientami i prowadzić działania marketingowe i sprzedaż w czasie rzeczywistym.
Transmisja sprzedażowa to w praktyce odpowiednik wizyty w sklepie, podczas której klient może zapoznać się z produktem przed podjęciem decyzji o zakupie. Tego typu praktyki marketingowe upowszechniły się między innymi dzięki niedawnej pandemii, która narzuciła ograniczenia w działaniu sklepów stacjonarnych.
Jak zorganizować transmisję sprzedażową?
Przeprowadzenie udanej transmisji sprzedażowej wymaga – podobnie jak każde inne działanie marketingowe – odpowiedniego przygotowania. Przede wszystkim należy zadbać o stronę techniczną, a więc wysoką jakość obrazu, dźwięku i połączenia internetowego. Można to uzyskać korzystając z dobrego telefonu komórkowego połączonego z siecią wi-fi, warto jednak zainwestować w dodatkowe rozwiązania, np. dobre oświetlenie i mikrofon – to pozwoli lepiej zaprezentować produkt. Kolejną rzeczą jest oprogramowanie ułatwiają obsługę klienta – przykładem jest tutaj aplikacja Seltu.tv. To komputerowy asystent, który zastępuje sprzedawcę w tak uciążliwych zadaniach jak przyjmowanie i kompletowanie zamówień, rezerwacja produktów, kontrola stanu magazynowego czy przyjmowanie płatności. Dzięki niemu sprzedawca może w pełni skupić się na działaniach marketingowych.
Ważna jest strategia
Skalowanie sprzedaży za pośrednictwem transmisji internetowych może się udać pod warunkiem, że relacje tego typu będą prowadzone według określonego planu. Przed rozpoczęciem sprzedaży w tym modelu warto rozważyć w jakim celu prowadzimy transmisje (np. dla poszerzenia grupy odbiorców, pogłębienia relacji, prezentowania nowości etc.), określić grupę docelową, a także przygotować się do transmisji od strony merytorycznej. Pozwoli to lepiej odpowiadać na ewentualne pytania klientów.
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana
Dodaj komentarz
Dziękujemy za dodanie komentarza
Po weryfikacji, wpis pojawi się w serwisie.
Błąd - akcja została wstrzymana