Artykuł sponsorowany

Jak zorganizować udaną transmisję sprzedażową?

Jak zorganizować udaną transmisję sprzedażową?

Marketing internetowy to dziedzina przechodząca bardzo dynamiczne, ciągłe zmiany. Jednym z najnowszych rozwiązań wspierających sprzedaż produktów w firmach reklamujących się w internecie są tak zwane transmisje sprzedażowe. Czym one są, czemu służą i w jaki sposób można zorganizować transmisję, która pomoże podbić sprzedaż? Dowiesz się tego z poniższego artykułu.

Czym są transmisje sprzedażowe i do czego służą?

Transmisje sprzedażowe to specyficzny rodzaj relacji live na platformach społecznościowych, podczas których firmy prezentują klientom swoje produkty lub usługi. Dobrze przeprowadzona transmisje przynosi sporo korzyści obu stronom transakcji. Widz-klient może obejrzeć produkt w realnych warunkach, nie tylko na zdjęciu, a także dowiedzieć się o nim więcej od sprzedawcy, zadawać pytania i natychmiast otrzymać na nie odpowiedź. Sprzedawca z kolei może nawiązać bliskie relacje z klientami i prowadzić działania marketingowe i sprzedaż w czasie rzeczywistym.

Transmisja sprzedażowa to w praktyce odpowiednik wizyty w sklepie, podczas której klient może zapoznać się z produktem przed podjęciem decyzji o zakupie. Tego typu praktyki marketingowe upowszechniły się między innymi dzięki niedawnej pandemii, która narzuciła ograniczenia w działaniu sklepów stacjonarnych.

Jak zorganizować transmisję sprzedażową?

Przeprowadzenie udanej transmisji sprzedażowej wymaga – podobnie jak każde inne działanie marketingowe – odpowiedniego przygotowania. Przede wszystkim należy zadbać o stronę techniczną, a więc wysoką jakość obrazu, dźwięku i połączenia internetowego. Można to uzyskać korzystając z dobrego telefonu komórkowego połączonego z siecią wi-fi, warto jednak zainwestować w dodatkowe rozwiązania, np. dobre oświetlenie i mikrofon – to pozwoli lepiej zaprezentować produkt. Kolejną rzeczą jest oprogramowanie ułatwiają obsługę klienta – przykładem jest tutaj aplikacja Seltu.tv. To komputerowy asystent, który zastępuje sprzedawcę w tak uciążliwych zadaniach jak przyjmowanie i kompletowanie zamówień, rezerwacja produktów, kontrola stanu magazynowego czy przyjmowanie płatności. Dzięki niemu sprzedawca może w pełni skupić się na działaniach marketingowych.

Ważna jest strategia

Skalowanie sprzedaży za pośrednictwem transmisji internetowych może się udać pod warunkiem, że relacje tego typu będą prowadzone według określonego planu. Przed rozpoczęciem sprzedaży w tym modelu warto rozważyć w jakim celu prowadzimy transmisje (np. dla poszerzenia grupy odbiorców, pogłębienia relacji, prezentowania nowości etc.), określić grupę docelową, a także przygotować się do transmisji od strony merytorycznej. Pozwoli to lepiej odpowiadać na ewentualne pytania klientów.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Dodaj komentarz

form success Dziękujemy za dodanie komentarza

Po weryfikacji, wpis pojawi się w serwisie.

form error Błąd - akcja została wstrzymana

pozostała liczba znaków: 1000

Komentarze użytkowników

Artykuł Cię zaciekawił? Dowiedziałeś się czegoś więcej? Koniecznie zostaw komentarz! Skomentuj jako pierwszy i podziel się swoimi wrażeniami. Napisz, jak oceniasz nasz artykuł i zostaw opinię. Weź udział w dyskusji. Masz wątpliwości i chcesz dowiedzieć więcej na temat poruszanego zagadnienia? Daj znać, o czym jeszcze chciałbyś przeczytać. Dziękujemy za Twój wkład w budowę bazy komentarzy. Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi artykułami i komentarzami innych użytkowników.

Dodaj komentarz jako pierwszy!

Dodaj komentarz

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.