Artykuł Cię zaciekawił? Dowiedziałeś się czegoś więcej? Koniecznie zostaw komentarz! Skomentuj jako pierwszy i podziel się swoimi wrażeniami. Napisz, jak oceniasz nasz artykuł i zostaw opinię. Weź udział w dyskusji. Masz wątpliwości i chcesz dowiedzieć więcej na temat poruszanego zagadnienia? Daj znać, o czym jeszcze chciałbyś przeczytać. Dziękujemy za Twój wkład w budowę bazy komentarzy. Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi artykułami i komentarzami innych użytkowników.
Jak uzyskać efekt metalizacji na opakowaniu do kosmetyków?

Kiedy klient staje przed półką z produktami, w pierwszej chwili najważniejszy jest design produktu, dopiero później jego działanie. Żeby przyciągnąć uwagę klienta, opakowanie kosmetyku musi być estetyczne i wyróżniać się na tle innych. Ludzkie oko najbardziej przyciągają kolory, a konsument chce, aby produkt prezentował się dobrze na półce. Właśnie dlatego, najczęściej wybierane są opakowania kolorowe lub metalizowane.
Czym jest metalizacja?
Nakładanie na gotowy produkt cienkiej warstwy metalu – to właśnie metalizacja. W efekcie opakowanie jest błyszczące, gładkie i wygląda jak wypolerowane. Dzięki metalizacji opakowań kosmetycznych otrzymujemy luksusowe i eleganckie produkty, które pięknie prezentują się na półce w łazience. Dodatkowo zdobiony przedmiot jest odporny na ścieranie i korozję, więc nie trzeba się martwić o to, czy za jakiś czas kosmetyk będzie wyglądał niechlujnie. Plastikowe opakowanie, które jest tańsze w produkcji, zyskuje odporność na wilgoć, światło i działanie czynników chemicznych. Kosmetyki w opakowaniach metalizowanych wyróżniają się na półce sklepowej i budzą w konsumentach zaufanie do marki ze względu na ekskluzywny wygląd. Ta estetyka sprawdza się m.in. przy opakowaniach kremów, perfum, czy kosmetyków kolorowych.
Jak przebiega proces metalizacji produktu?
Metalizacja, a dokładnie metalizacja próżniowa polega na rozprowadzaniu na opakowaniu cząsteczek aluminium w próżni. Metal ten musi osiągnąć wysoką temperaturę, aby mógł stopnieć, a następnie równomiernie pokryć opakowanie lub nakrętkę produktu. Jeśli chodzi o zabarwienie, najczęściej wybierany jest kolor złoty lub srebrny. Te barwy kojarzą się z elegancją, nowoczesnością i luksusem. Możliwe jest również metalizowanie na inne kolory. Specjalista z firmy Novo-Pak tłumaczy:
„Żeby zdobienie na opakowaniu było trwałe, warstwę aluminium trzeba utwardzić specjalnym lakierem. Proces ten odbywa się przy pomocy promieni UV. Dzięki temu, aluminium na stałe pozostaje na opakowaniu, które wygląda profesjonalnie. Metalizowany próżniowo produkt jest odporny na wodę, ścieranie czy inne uszkodzenia mechaniczne”.
Czy metalizowane opakowania są ekologiczne?
Ochrona środowiska to istotna kwestia dla wielu osób. Klienci podczas zakupów spożywczych, czy kosmetycznych kierują się nie tylko ceną i wyglądem, ale również wpływem na środowisko. Proekologiczne firmy cieszą się większą popularnością i nie tracą klientów. Wśród marek kosmetycznych coraz więcej mniejszych i większych firm zmienia swoje opakowania na bardziej ekologiczne. Metalizowanie, a w tym lakiery utwardzane światłem UV, nie sprawia, że opakowania biodegradowalne przestają być eko. Żaden z tych czynników nie wpływa negatywnie na środowisko, co jest kolejnym powodem, dlaczego warto kupić kosmetyk w tak zdobionym opakowaniu.
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana
Dodaj komentarz
Dziękujemy za dodanie komentarza
Po weryfikacji, wpis pojawi się w serwisie.
Błąd - akcja została wstrzymana