Artykuł Cię zaciekawił? Dowiedziałeś się czegoś więcej? Koniecznie zostaw komentarz! Skomentuj jako pierwszy i podziel się swoimi wrażeniami. Napisz, jak oceniasz nasz artykuł i zostaw opinię. Weź udział w dyskusji. Masz wątpliwości i chcesz dowiedzieć więcej na temat poruszanego zagadnienia? Daj znać, o czym jeszcze chciałbyś przeczytać. Dziękujemy za Twój wkład w budowę bazy komentarzy. Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi artykułami i komentarzami innych użytkowników.
Jak przymocować latarkę do roweru?

Każdy rowerzysta, który zamierza jeździć po zmroku, musi wyposażyć swój rower w co najmniej 3 źródła oświetlenia. Z przodu wymagane jest światło białe lub żółte, które będzie światłem ciągłym lub migającym, z tyłu trzeba mieć źródło światła ciągłego lub migającego oraz czerwone światło odblaskowe. Wiele rowerów posiada wbudowane lampki zasilane na tzw. dynamo, zdarzają się jednak sytuacje, w których warto sięgnąć po dodatkowe latarki.
Kiedy warto kupić latarkę rowerową?
W terenie zabudowanym światła zamontowane na rowerze służą przede wszystkim bezpieczeństwu rowerzysty, ponieważ zwiększają jego widoczność. Poruszając się po zmroku bez świateł, rowerzysta naraża się nie tylko na zapłacenie mandatu, ale przede wszystkim na wypadek, czyli po prostu potrącenie przez samochód lub zderzenie z innym jednośladem.
Standardowe światła rowerowe z reguły dobrze sprawdzają się w mieście, jednak kiedy wyjeżdżamy w teren, na którym nie ma latarni ulicznych, sytuacja mocno się komplikuje. Zwykłe lampki rowerowe nie mają wystarczającej mocy, by dokładnie oświetlić drogę przed rowerzystą i obszar wokół niej – mówi ekspert ze sklepu internetowego REGMAG.
Dlatego osoby, które uprawiają kolarstwo rekreacyjnie i lubią jeździć przede wszystkim po bezdrożach, np. po lasach i górach, zwykle sięgają po dodatkowe latarki rowerowe. Takie źródła światła zasilane są przez akumulatory, dzięki czemu nie używa się żadnych kabli ani przewodów. Zakup latarki to dobry pomysł również dla osób, które co prawda nie planują wyjazdów w teren, ale ich rowery nie posiadają świateł w standardowym wyposażeniu.
Montaż latarki rowerowej
Istnieją dwa sposoby mocowania latarki: do kierownicy roweru i do kasku. Zdecydowanie najczęściej wybierany jest montaż do kierownicy, ponieważ taki wariant sprawdzi się zarówno podczas spokojnej jazdy miejskiej, jak i jazdy sportowej w terenie.
Latarkę montujemy do roweru na pomocą specjalnego uchwytu, nazywanego mocowaniem. Niektóre latarki rowerowe (np. Convoy S2+) dostępne są w zestawach, w których oprócz akumulatora i ładowarki znajdziemy również dodatkowe akcesoria, w tym właśnie uchwyt do kierownicy.
Uchwyt rowerowy na latarkę Convoy posiada elastyczną opaskę, dzięki której każdorazowe założenie oświetlenia na rower i zdjęcie go zajmuje zaledwie kilka chwil. Trwały i bezpieczny montaż uchwytu do kierownicy polega na zaciśnięciu paska wokół rurki i nie wymaga używania żadnych dodatkowych narzędzi. Rozwiązanie jest zatem bardzo proste, ale jednocześnie niezawodne.
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana
Dodaj komentarz
Dziękujemy za dodanie komentarza
Po weryfikacji, wpis pojawi się w serwisie.
Błąd - akcja została wstrzymana