Artykuł Cię zaciekawił? Dowiedziałeś się czegoś więcej? Koniecznie zostaw komentarz! Skomentuj jako pierwszy i podziel się swoimi wrażeniami. Napisz, jak oceniasz nasz artykuł i zostaw opinię. Weź udział w dyskusji. Masz wątpliwości i chcesz dowiedzieć więcej na temat poruszanego zagadnienia? Daj znać, o czym jeszcze chciałbyś przeczytać. Dziękujemy za Twój wkład w budowę bazy komentarzy. Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi artykułami i komentarzami innych użytkowników.
Jak naprawić tłumik?

Tłumik wydechowy – co musisz o nim wiedzieć?
Tłumik to część układu wydechowego, która odpowiada za właściwe przetwarzanie spalin oraz eliminację hałasu. W większości przypadków wykonany ze stali, składa się z reguły z trzech części. Jest to tłumik początkowy, środkowy i końcowy. Wszystkie elementy są ze sobą złączone i gwarantują sprawną pracę układu. Odpowiadają za to również obejmy tłumika i specjalne gumy podtrzymujące konstrukcję.Zdarza się jednak, że tłumik ulega uszkodzeniu. Rzadko da się je przeoczyć, gdyż objawy awarii są widoczne na pierwszy rzut oka. Zazwyczaj należą do nich zdecydowanie głośniejsza praca silnika, mniejsze osiągi jednostki napędowej, dziwny stukot wydobywający się z okolicy tego elementu oraz znaczne zadymienie spalin – mówi specjalista z firmy Semi.Niezwykle szkodliwa dla tłumików jest korozja spowodowana gromadzeniem się wilgoci. To właśnie ona atakuje tłumik końcowy, doprowadzając do jego podziurawienia lub pęknięcia. Jak więc szybko i bezpiecznie naprawić tę część?
Naprawa tłumika – jak wygląda w praktyce?
Aby odpowiednio oszacować uszkodzenia tłumika, musisz mieć do niego swobodny dostęp. W tym przypadku nieocenionym wsparciem jest kanał lub najazd, a do tego dobry podnośnik. Jeśli okaże się, że część jest kompletnie skorodowana, naprawa nie pomoże. Trzeba wymienić tłumik. Gdy uszkodzenie nie jest duże, można pomyśleć o reperacji. Do zaklejania dziur pierwszą pomocą są specjalne taśmy lub bandaże w formie termoizolacyjnej. Kupisz je w komplecie z opaskami zaciskowymi i cybantami. W ten sposób jedynie poprawisz stan tłumika, prędzej czy później i tak musisz go zaprowadzić do fachowców. Alternatywą są pasty uszczelniające, specjalne cementy do klejenia, lub samodzielne spawanie. To zdecydowanie trwalsze i solidniejsze formy naprawy. Mimo wszystko naprawa tłumika powinna zostać zlecona tylko ekspertom, którzy przeprowadzą prace w warsztatach. Dysponują odpowiednimi narzędziami i technologiami, które są gwarancją skutecznej reperacji tego elementu. Naprawa nie jest kosztowna, a powierzając auto profesjonalistom, zyskujesz pewność, że zajmą się nim osoby z doświadczeniem i kwalifikacjami. Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana
Dodaj komentarz
Dziękujemy za dodanie komentarza
Po weryfikacji, wpis pojawi się w serwisie.
Błąd - akcja została wstrzymana