Artykuł Cię zaciekawił? Dowiedziałeś się czegoś więcej? Koniecznie zostaw komentarz! Skomentuj jako pierwszy i podziel się swoimi wrażeniami. Napisz, jak oceniasz nasz artykuł i zostaw opinię. Weź udział w dyskusji. Masz wątpliwości i chcesz dowiedzieć więcej na temat poruszanego zagadnienia? Daj znać, o czym jeszcze chciałbyś przeczytać. Dziękujemy za Twój wkład w budowę bazy komentarzy. Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi artykułami i komentarzami innych użytkowników.
Jak działa układ klimatyzacji w samochodzie?

Klimatyzacja samochodowa – najważniejsze elementy składowe
Klimatyzacja samochodowa składa się z kilku części, tzw. elementów składowych. Pierwszym z nich jest skraplacz – akcesorium, które nagrzewa się w trakcie pracy urządzenia. Uzyskane w ten sposób ciepłe powietrze jest odbierane podczas ruchu pojazdu. Ważną rolę w klimatyzacji samochodowej pełni również kompresor. Ta część jest odpowiedzialna za obieg czynnika chłodzącego. Z kolei za jego zmianę ze stanu ciekłego w gazowy odpowiada zawór rozprężny. Pozwala on również zmniejszyć ciśnienie czynnika chłodzącego. Nie należy zapominać o parownikach – rozprężają one czynnik chłodzący powietrze. To z kolei jest nadmuchiwane do wnętrza pojazdu. Ostatnim elementem są osuszacze. Ich zadaniem, jak sama nazwa wskazuje, jest osuszenie układu klimatyzacji. System ten jest szczelny, jednak nawet w najlepszych przypadkach zdarzają się sytuacje, że wilgoć przedostanie się do wnętrza.Jak działa układ klimatyzacji w samochodzie?
Wbrew obawom, układ klimatyzacji w samochodzie jest niezwykle prosty, a jego zasada działania – niezbyt skomplikowana. Jest to układ zamknięty, który składa się ze wskazanych wyżej elementów i przewodów. Można wyróżnić dwa jego obszary – niskiego ciśnienia oraz wysokiego. Za pomocą przewodów przedostaje się czynnik klimatyzacji, który skutecznie chłodzi powietrze przedostające się z zewnątrz do wewnątrz – wyjaśnia ekspert z firmy CentralKlim.Głównym zadaniem kompresora klimatyzacji jest sprężanie gazowego czynnika chłodniczego. Działanie to pozwala przede wszystkim podnieść ciśnienie, a w konsekwencji również temperaturę. W tym samym czasie w skraplaczu odbywa się obniżenie temperatury. Jest to możliwe dzięki skropleniu się czynnika i oddaniu temperatury na zewnątrz. W kolejnym etapie płyn trafia małymi krokami do osuszacza. Tam, dzięki odpowiedniemu filtrowi, układ klimatyzacji usuwa wilgoć i nadmiar zanieczyszczeń. Następnie ulega rozprężeniu w zaworze, co doprowadza do spadku temperatury i ciśnienia oraz zmiany stanu ciekłego na gazowy. Takim oto sposobem powietrze trafiające do kabiny pojazdu, jest nie tylko schłodzone, ale też oczyszczone.
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana
Dodaj komentarz
Dziękujemy za dodanie komentarza
Po weryfikacji, wpis pojawi się w serwisie.
Błąd - akcja została wstrzymana