Artykuł Cię zaciekawił? Dowiedziałeś się czegoś więcej? Koniecznie zostaw komentarz! Skomentuj jako pierwszy i podziel się swoimi wrażeniami. Napisz, jak oceniasz nasz artykuł i zostaw opinię. Weź udział w dyskusji. Masz wątpliwości i chcesz dowiedzieć więcej na temat poruszanego zagadnienia? Daj znać, o czym jeszcze chciałbyś przeczytać. Dziękujemy za Twój wkład w budowę bazy komentarzy. Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi artykułami i komentarzami innych użytkowników.
Jak dbać o skuter elektryczny?
Skuter elektryczny to ekologiczny środek transportu, który znacznie ułatwia przemieszczanie się po zatłoczonych miastach. Pozwala ominąć korki, łatwo znaleźć miejsce parkingowe, a przede wszystkim jest bezpieczny dla środowiska naturalnego i daje możliwość niezwykle taniej jazdy. Jest to ponadto pojazd w zasadzie bezawaryjny, pod warunkiem właściwej eksploatacji. Dowiedz się, jak dbać o skuter elektryczny.
Skuter elektryczny to pojazd o prostej konstrukcji i niewielkiej liczbie elementów, które mogą się popsuć. Jeśli właściwie o niego zadbamy, zyskamy pewność, że bezawaryjnie będzie nam służył przez wiele lat. Trzeba także wiedzieć, że niewłaściwe użytkowanie pojazdu, może nas narazić na utratę gwarancji. Z tego powodu przed zakupem warto się dokładnie dowiedzieć, jakich działań należy unikać, aby nie mieć problemów nie tylko z ewentualną reklamacją, ale przede wszystkim nie skrócić żywotności naszego skutera, twierdzi sprzedawca skuterów ze sklepu Amperi.
Bateria - serce skutera
Sercem skutera elektrycznego jest jego bateria, która odpowiada za zasilanie silnika i umożliwia jazdę. Nieumiejętne korzystanie z baterii może zdecydowanie skrócić jej żywotność. W dbałości o skuter należy się więc skupić przede wszystkim na niej, aby zapewnić sobie jak najdłuższą jazdę.
Przede wszystkim należy wiedzieć, że podczas ładowania niezwykle ważna jest kolejność podłączenia. Najpierw podłącza się ładowarkę do skutera, a dopiero później do źródła prądu. Takie działanie będzie gwarancją, że bateria ani też ładowarka nie ulegną uszkodzeniu.
Druga najważniejsza zasada dotycząca ładowania brzmi - częściej, ale krócej. Bateria nie lubi ani całkowitego rozładowania, ani też zbyt długiego ładowania. Najlepszym stanem jest utrzymywanie jej w przedziale od 20 do 80% naładowania. Pod żadnym pozorem nie należy jej pozostawiać podłączonej do prądu, jeśli osiągnie już maksymalny stan naładowania. Może to grozić przegrzaniem i znacząco wpłynąć na obniżenie jej mocy. Podobnie jest z całkowitym rozładowaniem, które bardzo niekorzystnie wpływa na jej działanie. Podczas ładowania należy też unikać gwałtownej zmiany temperatur. Najlepiej ładować ją w miejscu w miarę chłodnym, unikając wystawiania na mróz, ale też narażania na bezpośredni kontakt ze źródłem ciepła.
Przechowywanie skutera
Skuter należy otoczyć szczególną dbałością zimą, ponieważ niewłaściwe przechowywanie może spowodować, że na wiosnę nie będzie nadawał się do jazdy. Narażenie go na stałe działanie niskich temperatur będzie dla niej bardzo niekorzystne. Najlepiej więc przechowywać go w suchym i niezbyt chłodnym miejscu, pamiętając o tym, aby raz na kilka tygodni sprawdzać stan baterii i nie dopuścić do jej całkowitego rozładowania. Przed zimą warto również dokładnie wyczyścić obudowę, aby pod warstwą błota nie zbierała się niepotrzebna wilgoć. Takie działanie zagwarantuje nam, że urządzenie przez wiele lat będzie działało właściwie, a my będziemy mogli korzystać z uroków jazdy. Z kolei przed rozpoczęciem kolejnego sezonu warto przeprowadzić jazdę próbną, aby upewnić się, że wszystko działa właściwie.
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana
Dodaj komentarz
Dziękujemy za dodanie komentarza
Po weryfikacji, wpis pojawi się w serwisie.
Błąd - akcja została wstrzymana