Artykuł Cię zaciekawił? Dowiedziałeś się czegoś więcej? Koniecznie zostaw komentarz! Skomentuj jako pierwszy i podziel się swoimi wrażeniami. Napisz, jak oceniasz nasz artykuł i zostaw opinię. Weź udział w dyskusji. Masz wątpliwości i chcesz dowiedzieć więcej na temat poruszanego zagadnienia? Daj znać, o czym jeszcze chciałbyś przeczytać. Dziękujemy za Twój wkład w budowę bazy komentarzy. Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi artykułami i komentarzami innych użytkowników.
Jak dbać o silnik samochodu
Wymiana oleju najważniejsza
Aby silnik mógł działać bez zarzutu, niezbędna jest przede wszystkim wymiana oleju. Konieczność wykonania tej czynności oznajmi nam komputer pokładowy. O tym kiedy należy dokonać wymiany oleju dowiedzieć można się również z tabeli przeglądów okresowych lub z instrukcji obsługi pojazdu. Równie istotne w tej kwestii są jakość i rodzaj wykorzystywanego oleju, którego parametry muszą być jak najbardziej zbliżone do specyfikacji producenta.Właściwe obroty kluczem do sukcesu
- Innym czynnikiem wpływającym na stan silnika w samochodzie są jego obroty podczas jazdy. Nie można „wkręcać” go na zbyt wysokie zaraz po rozpoczęciu jazdy, ponieważ wtedy łatwo o usterkę. Powodem tego stanu rzeczy są właściwości smarujące oleju, które w przypadku zimnego silnika są słabsze. Ogólnie rzecz biorąc, wysokie obroty przyspieszają zużycie silnika, dlatego powinno się unikać maksymalnych wartości – tłumaczy ekspert reprezentujący sklep z częściami i niezależny serwis samochodowy P’MIX MOTO PUNKT.
Wymiana paska i łańcucha rozrządu
Aby silnik mógł działać bez zarzutu, trzeba również (w razie potrzeby) wymienić pasek lub łańcuch rozrządu. Warto zainwestować w dobrej jakości, markowe podzespoły, ponieważ ewentualne usterki układu rozrządu powodować mogą uderzanie zaworów o tłoki, co może skończyć się kompletnym remontem silnika, który wiąże się z ogromnymi kosztami. Pozostałe porady:- warto tankować jedynie paliwo dobrej jakości, na sprawdzonej stacji benzynowej,
- lepiej wystrzegać się częstej jazdy na rezerwie,
- w przypadku aut z turbosprężarką nie wyłączać silnika zaraz po skończeniu jazdy (lepiej pozwolić mu odpocząć około minuty) – może dojść do zatarcia się wirnika, ponieważ w tego typu sytuacji turbina nie jest smarowana,
- silników diesla i turbo ze zmiennym mechanizmem geometrii nie powinno użytkować się na krótkich dystansach (jest to szkodliwe dla filtra cząstek stałych oraz turbosprężarki),
- w przypadku silników wysokoprężnych nie należy gwałtownie puszczać sprzęgła, jeździć na półsprzęgle, trzymać stopy na pedale sprzęgła oraz ruszać z miejsca z piskiem opon (niszczy to koła dwumasowe, których naprawa jest bardzo kosztowna).
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana
Dodaj komentarz
Dziękujemy za dodanie komentarza
Po weryfikacji, wpis pojawi się w serwisie.
Błąd - akcja została wstrzymana