Artykuł Cię zaciekawił? Dowiedziałeś się czegoś więcej? Koniecznie zostaw komentarz! Skomentuj jako pierwszy i podziel się swoimi wrażeniami. Napisz, jak oceniasz nasz artykuł i zostaw opinię. Weź udział w dyskusji. Masz wątpliwości i chcesz dowiedzieć więcej na temat poruszanego zagadnienia? Daj znać, o czym jeszcze chciałbyś przeczytać. Dziękujemy za Twój wkład w budowę bazy komentarzy. Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi artykułami i komentarzami innych użytkowników.
Jak często wymieniać opony i na co zwracać uwagę?
Jak często wymieniać opony na nowe?
Nie ma jeden, uniwersalnej odpowiedzi na pytanie, po jakim okresie czasu należy wymienić komplet opon na nowy, wszystko bowiem zależy od szeregu zróżnicowanych czynników, między innymi sposobu eksploatacji opon, czyli przebiegu auta, ich ogólnego stanu technicznego, wieku oraz głębokości bieżnika. Wpływ na podjęcie decyzji o wymianie ogumienia mogą mieć również indywidualne preferencje każdego kierowcy – dla utrzymania maksymalnych osiągów i najwyższego poziomu bezpieczeństwa możliwe jest wymienianie opon nawet co sezon. Niemniej jednak istnieje pewna górna granica wieku, powyżej której eksperci zalecają wymianą opon na nowe, nawet jeśli nie wyglądają one na bardzo zużyte.- Spowodowane jest to tym, że opony również się starzeją – mówi specjalista firmy Bus Service-Euromaster - mieszanka gumowa, z której zostały wykonane traci swoje właściwości (co może być przyczyną większej podatności na uszkodzenia(, zaś geometria koła zostaje zaburzona w wyniku np. długotrwałych postojów. Należy cały czas mieć na uwadze to, że nie tylko stopień starcia bieżnika decyduje o przydatności opony do dalszej eksploatacji. Jeśli używaliśmy jednego kompletu ogumienia przez 10 lub więcej lat, powinniśmy jak najszybciej wymienić go na nowy.
Przebieg opon
Przydatność opon do użytku ocenia się głównie na podstawie dystansu, jaki na nich pokonujemy. Przy dużych przebiegach, czyli rzędu około 50 tysięcy kilometrów, wymiana opon może być konieczna już po dwóch lub trzech sezonach.Rodzaj opony
Opony zimowe i letnie wykonywane z różnych mieszanek gumowych. Te pierwsze wykonywane są tak, by zachowywały elastyczność w trudniejszych warunkach pogodowych – ta zdolność okupiona jest jednak szybszym zużywaniem się bieżnika. Z tego powodu okres przydatności jest od 15 do 30% krótszy, niż w przypadku opon zimowych eksploatowanych z taką samą intensywnościąGłębokość bieżnika a przepisy
Zgodnie z polskim prawem opona nadaje się do użytku, jeśli głębokość jej bieżnika wynosi nie mniej niż 1,6 milimetra. Egzemplarze o płytszym bieżniku powinny być od razu wymienione na nowe – jeśli tego nie zrobimy i dalej będziemy jeździć na „łysych” oponach grożą nam poważne mandaty i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego pojazdu. A jeśli przydarzy nam się stłuczka nie z naszej winy, możemy mieć bardzo wiele problemów z uzyskanie odszkodowania.Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana
Dodaj komentarz
Dziękujemy za dodanie komentarza
Po weryfikacji, wpis pojawi się w serwisie.
Błąd - akcja została wstrzymana