Artykuł Cię zaciekawił? Dowiedziałeś się czegoś więcej? Koniecznie zostaw komentarz! Skomentuj jako pierwszy i podziel się swoimi wrażeniami. Napisz, jak oceniasz nasz artykuł i zostaw opinię. Weź udział w dyskusji. Masz wątpliwości i chcesz dowiedzieć więcej na temat poruszanego zagadnienia? Daj znać, o czym jeszcze chciałbyś przeczytać. Dziękujemy za Twój wkład w budowę bazy komentarzy. Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi artykułami i komentarzami innych użytkowników.
Historia reklam świetlnych
Początek reklamy świetlnej — od czego się zaczęło?
Dane historyczne pokazują, że reklamy świetlne nie są wynalazkiem ostatnich lat, jak sądzi wiele osób. Chociaż niektórym wydaje się to nieprawdopodobnie, pierwszy neonowy szyld podświetlany pojawił się już w 1910 roku. Reklama dotyczyła amerykańskich samochodów i zaprezentowano ją w Paryżu.Pierwsze reklamy świetlne robiły ogromne wrażenie. Były to jednak bardzo duże koszty. Wynikało to przede wszystkim z faktu, że dotychczas nie znano technologii umożliwiającej podświetlenie tablic reklamowych. Konieczne było więc rozwijanie produkcji niezbędnych elementów i ich ciągłe doskonalenie. Dlatego mogli pozwolić sobie nie jedynie najwięksi gracze, jak amerykański dealer samochodów, który jako pierwszy promował swoje pojazdy w ten sposób — wyjaśnia specjalista z firmy EcoLED.
Szybki rozwój podświetlanych szyldów reklamowych
Rozwój reklamy świetlnej nastąpił już na początku XX wieku i mogła pozwolić sobie na nie zdecydowanie większa liczba przedsiębiorstw. Jednak prawdziwa rewolucja nastąpiła w latach 1940-1950. Wówczas neonowe reklamy można było spotkać niemal na każdym kroku. Z tego rozwiązania korzystały:- kluby i bary,
- restauracje i kawiarnie,
- centra handlowe,
- kina i inne ośrodki kultury.
Gdzie obecnie wykorzystuje się reklamę świetlną?
Przez wiele lat reklamy świetlne zmieniały się i ewoluowały. Jedną z najchętniej wykorzystywanych technologii jest ta wykorzystująca produkty LED. Obecnie firmy, które chcąc zareklamować się przed klientami mają wiele opcji wyboru. Mogą one postawić na:- wyświetlacze cenowe, tekstowe lub tekstowo-graficzne,
- telebimy,
- kabinety rentalowe,
- ekrany wewnętrzne.
Czy reklamę świetlną można wykorzystać w każdym miejscu?
Chociaż nowoczesne formy reklamy świetlnej prezentują się bardzo estetycznie, to jednak warto pamiętać, że nie wszędzie można je wykorzystać. Ograniczenie często dotyczy zabytkowych części miasta, chociaż nie tylko. Dlatego przed podjęciem decyzji związanej z inwestycją w podświetlany szyld, warto wcześniej sprawdzić dokładne informacje na ten temat. Można uzyskać je zwykle w Urzędzie Miasta lub zarządzie konkretnej dzielnicy. To pozwala uniknąć nietrafionego zakupu.Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana
Dodaj komentarz
Dziękujemy za dodanie komentarza
Po weryfikacji, wpis pojawi się w serwisie.
Błąd - akcja została wstrzymana