Artykuł Cię zaciekawił? Dowiedziałeś się czegoś więcej? Koniecznie zostaw komentarz! Skomentuj jako pierwszy i podziel się swoimi wrażeniami. Napisz, jak oceniasz nasz artykuł i zostaw opinię. Weź udział w dyskusji. Masz wątpliwości i chcesz dowiedzieć więcej na temat poruszanego zagadnienia? Daj znać, o czym jeszcze chciałbyś przeczytać. Dziękujemy za Twój wkład w budowę bazy komentarzy. Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi artykułami i komentarzami innych użytkowników.
Dlaczego w samochodach francuskich marek należy szczególnie dbać o tylną belkę?
Francuskie samochody to nierzadki widok na polskich drogach. Chociaż auta te mają oczywiście swoje plusy, kupując je, trzeba mieć świadomość, jakie mają różnice w budowie. Pojazdy produkowane we Francji są wyposażone w tylną belkę skrętną, której nie znajdziemy w innych samochodach. Ten charakterystyczny element zawieszenia szybko się zużywa, dlatego trzeba odpowiednio o niego dbać.
Dlaczego tylna belka jest problematyczna?
W przeszłości francuskie auta były uznawane za awaryjne i faktycznie, często pojawiały się w nich usterki. Chociaż aktualnie samochody produkowane we Francji są nowej generacji i cieszą się większą popularnością, nadal krążą o nich różne stereotypy i mity. Często spotykaną awarią jest problem z tylną belką skrętną. Jest to element zawieszenia tylnego, który francuscy inżynierowie wykorzystali m.in. do aut marki Peugeot, Renault, czy Citroen.
„Problem polega na tym, że tylna belka skrętna jest przystosowana do zachodnioeuropejskich dróg. W Polsce często mamy do czynienia z nierównościami i złymi warunkami na drodze ze względu na pogodę. Przez te czynniki belka powoduje dyskomfort w jeździe i szybko się zużywa”. – mówi ekspert z Serwisu Auto Układ.
Skąd wiadomo czy belka jest zużyta?
Zaletami tylnej belki skrętnej jest to, że jest łatwa w użyciu i ma niskie koszty produkcji. Dodatkowo dzięki niej, bagażnik jest większy i głębszy, ponieważ zajmuje mało miejsca. Niestety dużym minusem jest szybkie zużycie belki. Dobrym nawykiem jest częste sprawdzanie stanu belki, zanim będzie za późno. Objawy pojawiają się w późniejszych etapach popsucia. Podczas jazdy można czuć dyskomfort i zaczyna się alarmujące piszczenie. Problematyczne i niebezpieczne jest też to, że z czasem trudniej zapanować nad pojazdem na zakrętach. Objawy te są szczególnie zauważalne podczas jazdy po wyboistych drogach. Zaniedbywana awaria, może doprowadzić do zmiany geometrii tylnych kół. Warto regularnie korzystać z usług serwisu samochodowego. Naprawa belki jest ekspresowa i niedroga. Jeśli zareagujemy odpowiednio szybciej, wymiana będzie dotyczyła tylko poszczególnych części, a nie całego elementu zawieszenia.
Regeneracja francuskich belek tylnych
Jeśli podejrzewasz, że w Twoim aucie doszło do awarii belki tylnej lub chcesz dokonać kontroli, udaj się do renomowanego serwisu. Na miejscu specjaliści zaczną od przeglądu zawieszenia i zdiagnozowania problemu. Jeśli belka faktycznie jest uszkodzona, zaczyna się jej demontaż, a następnie rozbiera się ją na części. Regeneracja belek polega na wymianie zużytych elementów takich jak:
- Czopy,
- łożyska,
- uszczelniacze,
- zbieraki drążka stabilizatora,
- elementy zawieszenia osi.
Taka naprawa odbywa się dosyć szybko, bo już w około godzinę. Jeśli belka była zaniedbana i jest bardzo zniszczona, niestety trzeba wymienić cały element zawieszenia tylnego.
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana
Dodaj komentarz
Dziękujemy za dodanie komentarza
Po weryfikacji, wpis pojawi się w serwisie.
Błąd - akcja została wstrzymana