Artykuł Cię zaciekawił? Dowiedziałeś się czegoś więcej? Koniecznie zostaw komentarz! Skomentuj jako pierwszy i podziel się swoimi wrażeniami. Napisz, jak oceniasz nasz artykuł i zostaw opinię. Weź udział w dyskusji. Masz wątpliwości i chcesz dowiedzieć więcej na temat poruszanego zagadnienia? Daj znać, o czym jeszcze chciałbyś przeczytać. Dziękujemy za Twój wkład w budowę bazy komentarzy. Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi artykułami i komentarzami innych użytkowników.
Dlaczego nie można zapominać o wymianie rozrządu?

Kiedy należy wymienić rozrząd?
Nie istnieje żadna konkretna data, która wskazywałaby na potrzebę wymiany rozrządu. Wszystko zależy tak naprawdę od przebytych kilometrów, wytycznych producenta samochodu, a także wytrzymałości układu. Może to być np. 200 tys. przejechanych kilometrów w ciągu 10 lat. O czywiście producenci bardzo często podają maksymalny próg zużycia, dlatego trzeba wziąć pod uwagę, że taka wymiana może być częstsza. Poza tym są to zazwyczaj liczby, które dotyczą oryginalnych elementów samochodu, a te nie zawsze w ciągu wielu lat eksploatacji zostają na swoim miejscu.Od podanej przez producentów wartości należy odjąć 50-80 tys. km i co najmniej 3-4 lata. Im starsze jest auto, tym liczby te będą się jeszcze dodatkowo skracać – tłumaczy przedstawiciel warsztatu samochodowego BAS S.C. – Zabrze.
Co grozi w przypadku niewymienienia rozrządu?
Odkładanie wymiany rozrządu może okazać się opłakane w skutki. Pasek rozrządu, który zostanie przerwany, może doprowadzić nawet do uszkodzenia całego silnika, a co za tym idzie – naprawa będzie bardzo kosztowna. To dlatego należy pamiętać o wymianie rozrządu, tym bardziej że zużywanie się go nie daje zupełnie żadnych oznak zewnętrznych. Jeżeli taki pasek zostanie zerwany, zabronione jest uruchamianie auta, w przeciwnym wypadku silnik z pewnością ulegnie zniszczeniu. Oznaką tego, że coś się dzieje, może być gaśnięcie samochodu. Może to być ważnym znakiem – szczególnie kiedy ma się świadomość tego, że niedługo miała nastąpić wymiana rozrządu. Wtedy najlepiej takie auto zostawić i wezwać pomoc. Konieczne będzie przetransportowanie auta lawetą do warsztatu samochodowego. Mechanik oceni wówczas skalę zniszczeń i oszacuje koszty naprawy. Jeżeli sytuacja zakończy się dobrze, po prostu będzie wymagany remont silnika, jeżeli źle – całego silnika. Wymiana rozrządu może być kosztowna, należy jednak wziąć pod uwagę to, że następuje co kilka lat. W tym przypadku nie należy oszczędzać – lepiej wymienić cały rozrząd niż pasek, bo taka opcja może doprowadzić również do usterek innych elementów. Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana
Dodaj komentarz
Dziękujemy za dodanie komentarza
Po weryfikacji, wpis pojawi się w serwisie.
Błąd - akcja została wstrzymana