Artykuł Cię zaciekawił? Dowiedziałeś się czegoś więcej? Koniecznie zostaw komentarz! Skomentuj jako pierwszy i podziel się swoimi wrażeniami. Napisz, jak oceniasz nasz artykuł i zostaw opinię. Weź udział w dyskusji. Masz wątpliwości i chcesz dowiedzieć więcej na temat poruszanego zagadnienia? Daj znać, o czym jeszcze chciałbyś przeczytać. Dziękujemy za Twój wkład w budowę bazy komentarzy. Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi artykułami i komentarzami innych użytkowników.
Czym się kierować przy wyborze oleju do samochodu?
Zajrzyj do instrukcji auta
W instrukcji każdego samochodu z silnikiem spalinowym są podane informacje o tym, jakie cechy powinien posiadać olej silnikowy. Często rekomendowane są oleje określonych firm lub produkty o konkretnych parametrach. Ponadto, wytyczne wskazują moment w którym olej powinien być wymieniony (w oparciu o stan przebiegu), a także jego niezbędną ilość. Jeżeli nie dysponujemy autem fabrycznie nowym, informacji o oleju możemy zaczerpnąć z internetu. Pomocą służą specjalne wyszukiwarki, a także fachowcy sklepów branżowych. Olbrzymią ofertą rozmaitych olejów dysponuje m.in. renomowana firma AUTOFAB z Łodzi.Rodzaj silnika ma znaczenie
Dobór oleju silnikowego jest uzależniony przede wszystkim od silnika, jakim dysponuje dany pojazd. W starszych silnikach benzynowych i wysokoprężnych użytek znajdują oleje półsyntetyczne. Nowsze benzyniaki (m.in. jednostki napędowe downsizingowe) i diesle są zaopatrywane głównie w oleje syntetyczne nowej generacji. To produkty odporne na wysokie temperatury, które łatwo się rozprowadzają. W przypadku aut wyposażonych w instalację gazową, egzamin zdają natomiast specjalne oleje silnikowe do samochodów z LPG.Nietypowe przypadki, nietypowe rozwiązania
Nietypowe przypadki wymagają nietypowych rozwiązań. Z tego względu w sprzedaży znajdziemy również inne, wyszukane typy olejów. Są to produkty przeznaczone do jazdy sportowej czy użytkowania w trudnych warunkach zimowych. Pod uwagę należy wziąć konstrukcję poszczególnych pojazdów. Specjalne oleje są dedykowane m.in. pojazdom dieslowym z pompowtryskiwaczami, wtryskiwaczami Common Rail i turbosprężarką. Dla aut zaopatrzonych w filtry cząstek stałych produkowane są oleje niskopopiołowe, uniemożliwiające przedwczesne zapychanie się filtra. Tylko przemyślany dobór oleju silnikowego sprawi, że będzie on należycie spełniał swoje funkcje – ułatwi rozruch, zmniejszy zużycie paliwa i skutecznie usunie zanieczyszczenia. A przecież na tym głównie nam zależy.Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana
Dodaj komentarz
Dziękujemy za dodanie komentarza
Po weryfikacji, wpis pojawi się w serwisie.
Błąd - akcja została wstrzymana