Artykuł Cię zaciekawił? Dowiedziałeś się czegoś więcej? Koniecznie zostaw komentarz! Skomentuj jako pierwszy i podziel się swoimi wrażeniami. Napisz, jak oceniasz nasz artykuł i zostaw opinię. Weź udział w dyskusji. Masz wątpliwości i chcesz dowiedzieć więcej na temat poruszanego zagadnienia? Daj znać, o czym jeszcze chciałbyś przeczytać. Dziękujemy za Twój wkład w budowę bazy komentarzy. Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi artykułami i komentarzami innych użytkowników.
Czym różnią się akumulatory do diesla od akumulatorów do aut benzynowych?
Choć zadania akumulatorów do Diesla i aut benzynowych są takie same, to różnią się one kilkoma parametrami. Jeśli więc czeka Cię zakup nowego akumulatora, musisz wiedzieć, jak dokonać wyboru, aby zapewnić pojazdowi optymalne warunki pracy. Przeczytaj artykuł, w którym prezentujemy różnice między akumulatorami do pojazdów z silnikami benzynowymi i wysokoprężnymi.
Moc rozruchowa baterii samochodowych
Silniki wysokoprężne, ze względu na swoją konstrukcję, wymagają większego momentu obrotowego podczas rozruchu niż silniki benzynowe. Dlatego też akumulatory stosowane w samochodach z silnikami Diesla muszą mieć wyższą moc rozruchową (tzw. prąd rozruchowy) niż te przeznaczone dla aut z silnikami benzynowymi. Oznacza to, że akumulatory do Diesla mają większą pojemność oraz wyższe napięcie, co pozwala na dostarczenie niezbędnej energii do uruchomienia silnika. Przeglądają katalog akumulatorów, warto zwrócić uwagę na parametr CCA (Cold Cranking Amperes), który określa zdolność akumulatora do dostarczenia prądu rozruchowego przy niskich temperaturach. Im wyższa wartość CCA, tym lepiej akumulator poradzi sobie z rozruchem silnika wysokoprężnego zwłaszcza w trudnych warunkach atmosferycznych.
Technologia i konstrukcja akumulatorów samochodowych
Kolejnym aspektem, który odróżnia oba typu akumulatorów, jest technologia i konstrukcja tych urządzeń. Akumulatory do Diesla często są wykonane w technologii AGM (Absorbent Glass Mat) lub EFB (Enhanced Flooded Battery), które charakteryzują się lepszą wydajnością energetyczną oraz większą odpornością na cykliczne ładowanie i rozładowanie. W przypadku akumulatorów AGM elektrolit jest przechowywany w specjalnych separatorach z włókna szklanego, co pozwala na minimalizację strat energii oraz zwiększenie żywotności akumulatora. Z kolei akumulatory EFB są ulepszoną wersją klasycznych akumulatorów ołowiowych, oferując lepsze parametry pracy oraz dłuższą żywotność. W samochodach z silnikami benzynowymi nadal stosuje się klasyczne akumulatory zalewane elektrolitem, które są tańsze, ale niestety mniej wydajne niż baterie AGM czy EFB.
Wymiary i masa akumulatorów do Diesla i auta benzynowego
Ostatnim istotnym czynnikiem różniącym akumulatory do Diesla od akumulatorów do aut benzynowych są ich wymiary oraz masa. Jak można się dowiedzieć na stronie internetowej hurtowni akumulatorów w Sosnowcu Auto Bat, akumulatory do silników dieslowskich są zazwyczaj większe i cięższe niż te przeznaczone dla aut z silnikami benzynowymi, ze względu na większą pojemność oraz wyższą moc rozruchową. Oczywiście, różnice te nie są duże, jednak warto je uwzględnić podczas zakupu nowego akumulatora lub planowania przestrzeni w komorze silnika.
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana
Dodaj komentarz
Dziękujemy za dodanie komentarza
Po weryfikacji, wpis pojawi się w serwisie.
Błąd - akcja została wstrzymana