Artykuł sponsorowany

Czym charakteryzują się zdjęcia odzieży typu duch?

Czym charakteryzują się zdjęcia odzieży typu duch?
Zdjęcia typu duch na dobre zadomowiły się w katalogach internetowych sklepów odzieżowych. Większość czytelników zapewne miała już okazję spotkać się z takim sposobem prezentacji produktów. Fotografia przedstawia ubranie, które zdaje się być nałożone na niewidzialną postać? Właśnie patrzysz na zdjęcie odzieży typu duch. Z czego wynika rosnąca popularność tego rodzaju fotografii produktowej?

Fotografia produktowa odzieży

Sposób prezentacji ubrania na zdjęciu produktowym musi być bardzo dobrze przemyślany. Planując sesję produktową odzieży, trzeba brać pod uwagę wiele kwestii: od typu i przeznaczenia ubrań, przez oczekiwania klientów, po dostępny budżet. Na stronie internetowej producenta odzieży roboczej można umieścić zdjęcia na płasko, ale w przypadku sprzedaży detalicznej codziennych i wizytowych ubrań warto postarać się o ciekawszą prezentację oferty.
Dobre zdjęcie produktowe oddaje charakter odzieży, pokazuje, jak ubranie układa się na sylwetce, pozwala patrzącemu zorientować się w proporcjach fasonu i wyobrazić sobie samego siebie w danym stroju. Ten efekt można osiągnąć na różne sposoby, np. fotografując odzież na manekinie, co jest zdecydowanie tańsze od sesji z modelami – podpowiada ekspert ze studia fotografii produktowej photographic.pl.

Jak powstają zdjęcia typu duch?

Do wykonywania zdjęć typu duch wykorzystuje się specjalne manekiny. W studiu fotografa produktowego zwykle znajduje się ich co najmniej kilka, co pozwala na każdorazowe dopasowanie manekina do rodzaju i kroju odzieży. Ubranie na zdjęciu produktowym musi być bez skazy. Dlatego przed sesją fotograf starannie przygotowuje odzież – prasuje ją, zakłada na wybranego manekina, usuwa ewentualne niteczki czy paproszki, elegancko modeluje. Dopiero wtedy może przejść do wykonania zdjęć pod wieloma różnymi kątami. Dodatkowo trzeba zrobić zdjęcia wewnętrznych elementów odzieży, np. okolicy karku widzianej od strony dekoltu, wnętrza postawionego kaptura. Zdjęcie duch powstaje przez połączenie w programie komputerowym kilku różnych ujęć i usunięcie manekina. Standardowa fotografia typu duch jest statyczna, więc przedstawia ubranie z jednej, wybranej strony; istnieje również możliwość przygotowania wersji obrotowej. Zdjęcie duch 360 stopni pozwala w pełni wykorzystać potencjał wrażenia przestrzenności i zaprezentować odzież z każdej strony w najbardziej atrakcyjny sposób. Choć cały proces przygotowania tego typu packshotów jest bardzo wymagający, najtrudniejsza jest właśnie końcowa obróbka zdjęć – wymaga użycia profesjonalnego oprogramowania i zaawansowanych umiejętności ich obsługi. Jeśli chcesz wykorzystać zdjęcia duchy do wzmocnienia sprzedaży w swoim sklepie odzieżowym, poszukaj dobrego fotografa produktowego.  

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Dodaj komentarz

form success Dziękujemy za dodanie komentarza

Po weryfikacji, wpis pojawi się w serwisie.

form error Błąd - akcja została wstrzymana

pozostała liczba znaków: 1000

Komentarze użytkowników

Artykuł Cię zaciekawił? Dowiedziałeś się czegoś więcej? Koniecznie zostaw komentarz! Skomentuj jako pierwszy i podziel się swoimi wrażeniami. Napisz, jak oceniasz nasz artykuł i zostaw opinię. Weź udział w dyskusji. Masz wątpliwości i chcesz dowiedzieć więcej na temat poruszanego zagadnienia? Daj znać, o czym jeszcze chciałbyś przeczytać. Dziękujemy za Twój wkład w budowę bazy komentarzy. Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi artykułami i komentarzami innych użytkowników.

Dodaj komentarz jako pierwszy!

Dodaj komentarz

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.