Artykuł Cię zaciekawił? Dowiedziałeś się czegoś więcej? Koniecznie zostaw komentarz! Skomentuj jako pierwszy i podziel się swoimi wrażeniami. Napisz, jak oceniasz nasz artykuł i zostaw opinię. Weź udział w dyskusji. Masz wątpliwości i chcesz dowiedzieć więcej na temat poruszanego zagadnienia? Daj znać, o czym jeszcze chciałbyś przeczytać. Dziękujemy za Twój wkład w budowę bazy komentarzy. Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi artykułami i komentarzami innych użytkowników.
Czy gradobicie jest groźne dla nadwozia?

Jeszcze do niedawna odpowiedź na to pytanie brzmiała twierdząco. Uszkodzenia karoserii stanowiły bowiem nie lada kłopot. Obecnie jednak dzięki nowoczesnym technologiom gradobicie nie stanowi już dużego problemu dla naszego nadwozia. Jak to możliwe? W jaki sposób można szybko, sprawnie i – co najważniejsze – skutecznie usunąć szkody powstałe w wyniku opadów gradu?
PDR – skuteczna metoda na miarę czasów
PDR to skrót od angielskiej nazwy Paintless Dent Removal. Co ona oznacza?
Zapytaliśmy o to eksperta, naszego rozmówcę z warsztatu sieci naprawczej S-PLUS, która swoim zakresem obejmuje wiele miast w Polsce:
Pod nazwą Paintless Dent Removal kryje się nowoczesna metoda usuwania wgnieceń karoserii samochodowych bez lakierowania i szpachlowania. Metoda, która idealnie wręcz sprawdza się w przypadku uszkodzeń nadwozia powstałych w wyniku gradobicia.
Na czym ona polega?
PDR to technika, która polega na nieinwazyjnym dla lakieru wypychaniu lub wyciąganiu wgnieceń w karoserii. W zależności od sytuacji.
Jak to wygląda w praktyce?
Metoda wypychowa stosowana jest na dużych i łatwo dostępnych powierzchniach nadwozia takich jak np. maska, dach czy drzwi. Blacha wypychana jest przy użyciu specjalnej dźwigni, która umożliwia precyzyjne przeprowadzenie tego procesu. W celu osiągnięcia jak najlepszego rezultatu naprawy, efekt zabiegu weryfikowany jest przy pomocy lampy z odbłyśnikiem, której światło skutecznie ujawnia pozostałe nierówności. Metoda, polegająca na wyciąganiu blachy, inaczej nazywana klejową, doskonale zaś sprawdza się w przypadku napraw trudno dostępnych elementów karoserii takich jak np. zamknięte profile słupków dachowych. A przebiega w następujący sposób: do miejsc, w których powstały wgniecenia, przy użyciu specjalnie przystosowanego do tego kleju przyklejane są zaczepy kształtem przypominające grzybki. W kolejnym kroku przy zastosowaniu pullera łepek grzybka jest chwytany i wówczas następuje proces wyciągania wgniecenia w blasze – tłumaczy nasz rozmówca.
Usuwanie wgnieceń po gradobiciu metodą PDR – zalety
Opis procesu wyciągania wgnieceń techniką PDR brzmi naprawdę zachęcająco. Wydaje się bowiem, że ta metoda jest szybka i łatwa. Pozostaje jednak jeszcze jedna, najważniejsza kwestia. A mianowicie, czy usuwanie wgnieceń po gradobiciu w ten sposób jest naprawdę skuteczne?
Jak najbardziej. Dzięki dostępnym metodom powstałe na skutek gradobicia uszkodzenia karoserii mogą zostać skutecznie usunięte, niezależnie od ich lokalizacji. Ponadto metoda Paintless Dent Removal nie wymaga ani rozległych prac lakierniczych, ani szpachlowania. Nie wymaga również wymiany elementów nadwozia czy ich demontażu. Nie grozi także uszkodzeniem warstwy ochronnej lakieru. To wszystko łącznie sprawia, że PDR stanowi najlepsze możliwe rozwiązanie – skraca czas naprawy do minimum przy maksymalnie ograniczonych kosztach. Efekt takiej naprawy zaś zadowoli nawet najbardziej wymagających klientów.
Pozostaje jeszcze jedno ważne pytanie – czy techniki tego typu stosowane podczas usuwania wgnieceń po gradobiciu uznawane są przez firmy ubezpieczeniowe? Jak najbardziej. A zatem nie musimy się o to martwić. Wystarczy, że udamy się do profesjonalnego warsztatu, który tak jak placówki sieci naprawczej S-PLUS, oferują usługę Paintless Dent Removal.
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana
Dodaj komentarz
Dziękujemy za dodanie komentarza
Po weryfikacji, wpis pojawi się w serwisie.
Błąd - akcja została wstrzymana