Artykuł Cię zaciekawił? Dowiedziałeś się czegoś więcej? Koniecznie zostaw komentarz! Skomentuj jako pierwszy i podziel się swoimi wrażeniami. Napisz, jak oceniasz nasz artykuł i zostaw opinię. Weź udział w dyskusji. Masz wątpliwości i chcesz dowiedzieć więcej na temat poruszanego zagadnienia? Daj znać, o czym jeszcze chciałbyś przeczytać. Dziękujemy za Twój wkład w budowę bazy komentarzy. Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi artykułami i komentarzami innych użytkowników.
Co warto wiedzieć o założeniu działalności gospodarczej?
Po pierwsze – pomysł na firmę
Każdy doświadczony przedsiębiorca powie nam, że dobry pomysł to podstawa sukcesu każdej firmy. Co to jednak znaczy, że pomysł jest „dobry”? Czy dobry pomysł musi być oryginalny? Niekoniecznie. Przede wszystkim dobry pomysł to taki, który odpowiada na potrzeby rynku. Przykładowo: dobrym pomysłem będzie założenie kawiarni w miejscu, w którym istnieje duże zapotrzebowanie na tego typu usługi, np. w ruchliwym centrum miasta, nawet jeśli w okolicy istnieje kilka innych podobnych lokali. Złym pomysłem może okazać się z kolei kawiarnia w miejscu, gdzie ruch turystów jest niewielki, a okoliczna społeczność nie jest zainteresowania takimi usługami. Planując działalność warto zastanowić się, co chcemy robić w jej ramach, wyznaczyć sobie cele i na ich podstawie opracować plan działania. Z drugiej strony warto pamiętać, że plan jest dla nas jedynie pewnym wsparciem i nie powinniśmy się go sztywno trzymać – potrzebna nam będzie elastyczność, by móc sprostać zmieniającym się trendom rynkowym.Po drugie – finanse
Założenie firmy bez odpowiednio dobrego zaplecza finansowego jest w praktyce niemożliwe – mało kto może również pozwolić sobie na sfinansowanie wszystkich koniecznych wydatków z własnych oszczędności. Jako początkujący przedsiębiorcy możemy skorzystać z kilku różnych forma dofinansowania, między innymi dotacji unijnych, dotacji z urzędów pracy czy funduszy venture capital. Żebyśmy jednak mogli z nich skorzystać, konieczne musimy opracować szczegółowy biznesplan.Po trzecie – formalności
Abyśmy mogli legalnie prowadzić działalność gospodarczą, będziemy musieli ją zarejestrować. Formalności zaczynają się od wypełnienia formularza CEIDG-1. – Zawiera on wniosek o wpisanie do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarcze, wniosek o przyznanie numerów NIP i REGON oraz zgłoszenie do ZUS – wyjaśnia przedstawiciel firmy Dom Podatków, zajmującej się obsługą księgową przedsiębiorstw - Formularz po wypełnieniu należy złożyć do urzędu miast lub gminy, gdzie chcemy zarejestrować naszą firmą.W przeciągu 7 dni od rozpoczęcie działalności mamy obowiązek zgłosić się również do właściwego Zakładu Ubezpieczeń Społecznych.
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana
Dodaj komentarz
Dziękujemy za dodanie komentarza
Po weryfikacji, wpis pojawi się w serwisie.
Błąd - akcja została wstrzymana