Artykuł Cię zaciekawił? Dowiedziałeś się czegoś więcej? Koniecznie zostaw komentarz! Skomentuj jako pierwszy i podziel się swoimi wrażeniami. Napisz, jak oceniasz nasz artykuł i zostaw opinię. Weź udział w dyskusji. Masz wątpliwości i chcesz dowiedzieć więcej na temat poruszanego zagadnienia? Daj znać, o czym jeszcze chciałbyś przeczytać. Dziękujemy za Twój wkład w budowę bazy komentarzy. Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi artykułami i komentarzami innych użytkowników.
Co powinno znaleźć się w sklepie mięsnym?

Sklepy mięsne wyposażone są w liczne elementy pozwalające na odpowiednie przechowywanie, obróbkę i ekspozycję oferowanych produktów. Większość z nich musi spełniać restrykcyjne normy nałożone przez ustawodawcę, ale są i takie, które pomagają zwiększyć sprzedaż – towar dobrze wyeksponowany przyciąga wzrok i sprzedaje się znacznie lepiej. Dobrze dobrane elementy wyposażenia sklepu mięsnego pomagają także w codziennej pracy, skracając ją, usprawniając i dając nowe możliwości.
Podstawowe wyposażenie sklepu mięsnego
Zanim zajmiemy się kwestią ekspozycji produktów oferowanych w sklepie mięsnym, warto zastanowić się, jakich elementów wyposażenia będziemy potrzebować do ich obróbki. Osobną kategorią są też urządzenia pomagające prowadzić działalność lub wręcz wymagane do otwarcia sklepu. Niezależnie od tego, czego będziemy potrzebowali, niemalże całe wyposażenie sklepu mięsnego możemy zakupić w firmie Iglootechnika s.c. Agnieszka Goryl-Wożniakowska. Michał Ulatowski. Z pewnością potrzebować będziemy wagi oraz kasy fiskalnej, a także krajalnicy. Zestaw ostrych noży to również absolutna podstawa, podobnie jak wilk do mięsa czy kloc masarski. Na zaplecze przydadzą się chłodziarki i pojemniki na mięso, a także zestaw środków dezynfekujących oraz owadobójczych potrzebnych do zachowania niezbędnego poziomu higieny.
Prezentacja mięs i wędlin a wyniki sprzedaży
Nie ulega wątpliwości, że właściwe ułożenie oferowanych przez sklep mięsny produktów na ladzie chłodniczej może ułatwić klientom podjęcie decyzji. Towar nie może być ułożony przypadkowo, ponieważ chaos może spowodować szybkie zniecierpliwienie potencjalnego klienta i tym samym rezygnację z zakupu. Kolejność ułożenia danych typów produktów powinna korespondować z tym, do czego przyzwyczaiły nas inne sklepy mięsne. Najczęściej wykłada się je w kolejności od mięsa białego, przez mięso czerwone, wędliny i sery, po garmażerkę. Ważne jest także to, by w pobliżu kasy znajdowały się produkty z największą marżą oraz te najczęściej wybierane. Odpowiednią ekspozycję z pewnością ułatwi także wybrana lada chłodnicza. Ten element wyposażenia sklepu mięsnego ma kluczowe znaczenie – klienci wybierają zwykle na podstawie walorów estetycznych, które dobra lada może odpowiednio podkreślić. Jej wielkość powinna być dostosowana do ilości towaru, jaki chcemy zaprezentować. Warto przemyśleć, czy przydadzą się nam przegrody ze szkła hartowanego oddzielające od siebie typy produktów. Innym ciekawym dodatkiem do lady chłodniczej może być dodatkowa komora przechowalnicza znajdująca się tuż pod półką ekspozycyjną – pełni ona rolę podręcznego magazynu pozwalającego szybko uzupełnić braki na wystawie.
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana
Dodaj komentarz
Dziękujemy za dodanie komentarza
Po weryfikacji, wpis pojawi się w serwisie.
Błąd - akcja została wstrzymana