Artykuł Cię zaciekawił? Dowiedziałeś się czegoś więcej? Koniecznie zostaw komentarz! Skomentuj jako pierwszy i podziel się swoimi wrażeniami. Napisz, jak oceniasz nasz artykuł i zostaw opinię. Weź udział w dyskusji. Masz wątpliwości i chcesz dowiedzieć więcej na temat poruszanego zagadnienia? Daj znać, o czym jeszcze chciałbyś przeczytać. Dziękujemy za Twój wkład w budowę bazy komentarzy. Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi artykułami i komentarzami innych użytkowników.
Co należy wiedzieć o regeneracji szyb autobusowych?

Jakie uszkodzenia szyby autobusowej można naprawić?
W przypadku szyb bocznych i tylnej w autobusie, przed decyzją o kosztownej wymianie szyby, zawsze warto rozważyć jej regenerację, czyli czyszczenie. Profesjonalny serwis jest w stanie przywrócić szybę do jej pierwotnego stanu za ułamek kwoty niezbędnej do zakupu nowej. Jakie usterki szyb kwalifikują się do naprawy? Oto lista:- zarysowania, odpryski i drobne pęknięcia,
- zaparowane szyby podwójne,
- zakamienienia i zabrudzenia,
- nieszczelność.
Szyb czołowych w autobusie w większości przypadków się nie naprawia, a jedynie wymienia. Z uwagi na znacznie większą powierzchnię szyby przedniej w autobusie działa na nią znacznie większy opór powietrza. Jest też znacznie cięższa, niż szyby samochodowe. Zatem jej ewentualne stłuczenie niesie ze sobą dużo większe niebezpieczeństwo dla kierowcy i pasażerów, niż w sytuacji samochodu osobowego – mówi specjalista z firmy ELFA Szyby autobusowe24.
Ile czasu zajmuje regeneracja szyby autobusowej?
Praca z tak kosztownym materiałem jakim są szyby autobusowe wymaga dużej staranności. Przede wszystkim należy pamiętać, że renowacja szyb autobusowych wiąże się z zostawieniem pojazdu w serwisie na co najmniej 12 godzin. Jest to związane ze znaczną grubością warstwy kleju, który mocuje szybę w ramie montażowej oraz temperaturą i wilgotnością powietrza w czasie klejenia (optymalna to 20ºC i wilgotność na poziomie 50%). Nie należy nalegać na szybki odbiór autobusu, ponieważ zbyt szybkie wprowadzenie pojazdu do ruchu może spowodować wypadnięcie szyby.Jak wygląda renowacja szyby autobusowej?
Regeneracja szyby autobusowej wygląda podobnie do czyszczenia szyb samochodowych. W pierwszej kolejności dokonuje się demontażu szyby przy użyciu drutu stalowego lub struny. Jeżeli szyba jest podwójna, to należy ją rozdzielić przed przystąpieniem do osuszania, czyszczenia i polerowania. Po zakończeniu czyszczenia szyby są ponownie zespalane, a rama oczyszczana przed nałożeniem nowej warstwy kleju montażowego ( zapobiega to ponownemu zaparowywaniu szyby). Ostatnim elementem procesu regeneracji jest montaż szyby przy użyciu kleju 1- lub 2-godzinnego (czas wiązania) i ewentualne zamocowanie listew ozdobnych, jeżeli w danym modelu autobusu występują. Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana
Dodaj komentarz
Dziękujemy za dodanie komentarza
Po weryfikacji, wpis pojawi się w serwisie.
Błąd - akcja została wstrzymana