Artykuł Cię zaciekawił? Dowiedziałeś się czegoś więcej? Koniecznie zostaw komentarz! Skomentuj jako pierwszy i podziel się swoimi wrażeniami. Napisz, jak oceniasz nasz artykuł i zostaw opinię. Weź udział w dyskusji. Masz wątpliwości i chcesz dowiedzieć więcej na temat poruszanego zagadnienia? Daj znać, o czym jeszcze chciałbyś przeczytać. Dziękujemy za Twój wkład w budowę bazy komentarzy. Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi artykułami i komentarzami innych użytkowników.
Charakterystyka turbosprężarek Twin Turbo

Ogólne zadania turbosprężarki
Zadanie turbosprężarki TwinTurbo w niczym nie różni się od funkcji innych typów tego urządzenia: dzięki jej zastosowaniu możliwe jest znaczące zwiększenie mocy silnika bez zwiększania jego masy oraz wielkości. Bardzo łatwo zauważyć tę korelację między gabarytami silnika a jego osiągami: im większy silnik, tym potężniejszą mocą dysponuje. Oczywiście dzieje się tak tylko do pewnego punktu, powyżej którego przyrost mocy jest dużo niższy niż przyrost wielkości silnika – silnik staje się po prostu zbyt masywny. Poprzez wykorzystanie turbosprężarki możliwe jest ominięcie tej zależności – wyposażony w nią silnik zyskuje dużo większą moc, nic wynikałoby z jego konstrukcji. W jaki sposób? Poprzez dostarczenie do silnika większej ilości tlenu, niezbędnego do spalania paliwa. To proste: im więcej tlenu dostarczymy, tym skuteczniejsze będzie spalanie paliwa. A im skuteczniejsze spalanie, tym więcej energii do napędzania silnika uzyskamy.Turbosprężarka TwinTurbo
Na rynku motoryzacyjnym dostępnych jest kilka różnych rodzajów turbosprężarek. Dwa z nich są dość podobnie: mianowicie TwinTurbo i BiTrubo. Na czym polega różnica między nimi? BiTurbo to, jak łatwo się domyślić, system składający się z dwóch turbosprężarek pracujących równolegle – dzięki takiemu rozwiązaniu możliwe jest poprawienie nadążności pracy układu doładowania w chwili nagłej zmiany obciążenia silnika. A TwinTurbo?- Tutaj podobnie mamy do czynienie z układem podwójnym – mówi przedstawiciel firmy Turbo Julita - Różnica polega na tym, że turbosprężarki są różnych rozmiarów. Mniejsza z nich działa w zakresie niskich obrotów silnika, tj do 1500 obrotów na minutę. Wraz ze wzrostem obrotów załącza się druga, większa turbosprężarka – w momencie osiągnięcia 2500 obrotów na minutę stanowi ona już jedynie doładowanie dla silnika.Czemu służy ten podział? Odpowiedź jest prosta: pozwala on poprawić pracę urządzenia w całym zakresie prędkości obrotowej silnika. Dzięki temu turbosprężarka jest w stanie dostarczyć silnikowi dodatkowej mocy nawet przy niskich obrotach.
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana
Dodaj komentarz
Dziękujemy za dodanie komentarza
Po weryfikacji, wpis pojawi się w serwisie.
Błąd - akcja została wstrzymana