Artykuł sponsorowany

Certyfikaty jako sposób na wyróżnienie firmy

Certyfikaty jako sposób na wyróżnienie firmy
Kiedy na rynku istnieje więcej przedsiębiorstw prowadzących działalność o podobnym zakresie, stwarza to konsumentom możliwość porównania ich ofert i skorzystania z najlepszej. Rodzi to jednak też choćby problem dotyczący tego, czym kierować się przy wyborze. Po stronie przedsiębiorców natomiast rodzi się pytanie, w jaki sposób wyróżnić się na tle konkurencji. Rozwiązaniem w obu przypadkach może okazać się certyfikacja jakości produktów czy usług. Firma, która może się pochwalić różnego rodzaju certyfikatami, staje się w oczach potencjalnego klienta o wiele bardziej wiarygodna niż identyczne, lecz niedysponujące nimi przedsiębiorstwo. Zakładając więc, że jako podmiot gospodarczy prowadzimy równie skuteczną strategię marketingową (reklama) i oferujemy równie dobrą usługę lub produkt, dzięki certyfikatom możemy liczyć na wzrost zainteresowania konsumentów.

Gdy certyfikat ma szczególne znaczenie

Ma to znaczenie zwłaszcza w kontekście osób, które nie mogą posiłkować się rekomendacjami znajomych lub krewnych, bo np. nikt z nich akurat nie potrzebował w ostatnim czasie danej usługi, więc nie może też jej polecić. W podobnej sytuacji znajdują się ci, którzy niedawno przeprowadzili się do innej miejscowości i dopiero szukają chociażby fryzjera, mechanika czy stomatologa. Choć teoretycznie posiłkować się wówczas można opiniami znalezionymi w internecie, coraz więcej osób sceptycznie podchodzi do tego zagadnienia. Co zresztą wcale nie dziwi w dobie komentarzy pisanych za pieniądze albo czarnego PR-u uskutecznianego przez konkurencję. Należy również pamiętać, że zadowolony klient rzadziej podzieli się pochlebną uwagą niż taki, którego oczekiwania nie zostały w 100 proc. spełnione – to zaś także wpływa na niewymierny obraz tego, co faktycznie ma do zaoferowania dane przedsiębiorstwo.

Kto wystawia certyfikaty

Certyfikat tymczasem wystawiany jest – a przynajmniej powinien – przez niezależną instytucję, której priorytetem jest dobro konsumentów, taką jak choćby stowarzyszenie Solidna Firma. Instytucje takie stoją na straży dobrych praktyk gospodarczych, ułatwiając tzw. zwykłym ludziom (spośród których rekrutują się przecież ich działacze) dokonywanie najlepszych wyborów, jeśli chodzi o nabywanie produktów czy korzystanie z usług.

Jak zdobyć certyfikat

Powołani przez tego rodzaju podmiot eksperci wstępnie weryfikują poziom jakości konkretnej firmy w oparciu o przesłany przez nią formularz zgłoszeniowy, do którego dołączane są również dokumenty takie jak choćby zaświadczenia z US czy ZUS o terminowym regulowaniu należności. Jest to jednak oczywiście tylko jeden z etapów rzetelnej weryfikacji, na podstawie której możliwe staje się wystawienie mającego odpowiednią wartość certyfikatu. Kolejnym jest np. wizytacja rzeczonej firmy przez koordynatorów danego programu certyfikacyjnego.

Korzyści dodatkowe

Przechodząc pomyślnie przez wszystkie etapy, przedsiębiorca dołącza do grona uznanych już w ten sposób firm, otrzymując drukowany przez Polską Wytwórnię Papierów Wartościowych certyfikat podczas uroczystej gali, na której ma możliwość nawiązania cennych kontaktów biznesowych. Tego typu podniosłe wydarzenie branżowe oznacza również darmową promocję w mediach (tradycyjnych i społecznościowych), co podobnie jak różnego typu konferencje i szkolenia organizowane w ramach programów certyfikacyjnych dodatkowo poszerza spektrum korzyści płynących z wzięcia udziału w podobnym programie.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Dodaj komentarz

form success Dziękujemy za dodanie komentarza

Po weryfikacji, wpis pojawi się w serwisie.

form error Błąd - akcja została wstrzymana

pozostała liczba znaków: 1000

Komentarze użytkowników

Artykuł Cię zaciekawił? Dowiedziałeś się czegoś więcej? Koniecznie zostaw komentarz! Skomentuj jako pierwszy i podziel się swoimi wrażeniami. Napisz, jak oceniasz nasz artykuł i zostaw opinię. Weź udział w dyskusji. Masz wątpliwości i chcesz dowiedzieć więcej na temat poruszanego zagadnienia? Daj znać, o czym jeszcze chciałbyś przeczytać. Dziękujemy za Twój wkład w budowę bazy komentarzy. Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi artykułami i komentarzami innych użytkowników.

Dodaj komentarz jako pierwszy!

Dodaj komentarz

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.