Artykuł Cię zaciekawił? Dowiedziałeś się czegoś więcej? Koniecznie zostaw komentarz! Skomentuj jako pierwszy i podziel się swoimi wrażeniami. Napisz, jak oceniasz nasz artykuł i zostaw opinię. Weź udział w dyskusji. Masz wątpliwości i chcesz dowiedzieć więcej na temat poruszanego zagadnienia? Daj znać, o czym jeszcze chciałbyś przeczytać. Dziękujemy za Twój wkład w budowę bazy komentarzy. Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi artykułami i komentarzami innych użytkowników.
100 lat wózków widłowych. Co warto wiedzieć?

Parametry konstrukcyjne
Udźwig standardowego wózka widłowego wynosi od kilkuset kilogramów do nawet kilku ton. Istnieją też konstrukcje zdolne do podnoszenia materiałów kilkudziesięciotonowych. Każdy wózek potrafi unosić i opuszczać widły. Większość urządzeń jest wyposażona w opcję przechylania masztu w przód oraz tył.Informacje dotyczące udźwigu oraz określonych parametrów technicznych widnieją na tabliczce znamionowej. Znajdziemy tam również zalecenia dotyczące użytkowania konkretnego pojazdu – objaśnia ekspert poznańskiej firmy ZAMA, prowadzącej sprzedaż profesjonalnych maszyn budowlanych i wózków widłowych.
Typy wózków
Możemy wyodrębnić kilka typów wózków widłowych, w zależności od przyjętych kryteriów. Pod względem zastosowanego napędu, wyróżniamy wózki elektryczne, akumulatorowe, LPG, benzynowe i diesla. Z uwagi na sposób kierowania, mamy do czynienia z wózkami prowadzonymi, podestowymi i sterowanymi zdalnie. Rolę odgrywają też cechy eksploatacyjne (wózki podnośnikowe, ciągnikowe, unoszące, naładowne i specjalne). Rozmaitość rozwiązań sprawia, że produkcją poszczególnych modeli wózków widłowych zajmuje się szereg firm. Do tych najpopularniejszych należą Still, Jungheinrich, Pimespo i Caterpillar. W sprzedaży znajdziemy też wózki widłowe marki Nissan – które np. znajdują się we flocie wynajmu firmy ZAMA.Rola operatora
Żaden wózek nie byłby w stanie funkcjonować prawidłowo bez pomocy operatora. Ze względów bezpieczeństwa, wózkiem kierować mogą wyłącznie osoby posiadające stosowne uprawnienia. Aby je uzyskać, należy ukończyć kurs oraz zdać egzamin przez Komisją Dozoru Technicznego. Koszt szkolenia oscyluje w granicach kilkuset złotych, a korzyści z niego płynące mogą być o wiele większe. Operatorzy wózków widłowych zarabiają całkiem spore pieniądze, przy czym zapotrzebowanie na ich usługi wciąż wzrasta – wraz z rozwojem handlu i przemysłu. Kto wie, czy trend ten nie utrzyma się przez kolejne 100 lat… Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana
Dodaj komentarz
Dziękujemy za dodanie komentarza
Po weryfikacji, wpis pojawi się w serwisie.
Błąd - akcja została wstrzymana