zdrowy sen
29 grudnia 2015

Kategoria:
Zdrowie i uroda

Sprawdzone sposoby na problemy ze snem
5 (100%) / 1 głosów

Sprawdzone sposoby na problemy ze snem

Dokuczają ci problemy ze snem? Przekręcasz się z boku na bok w nieskończoność walcząc z bezsennością? Budzisz się w środku nocy, albo śpisz długo, ale rano i tak jesteś niewyspany? Na problemy ze snem cierpi prawie połowa Polaków. Niestety, liczenie baranów i wieczorna szklanka mleka rzadko przynoszą oczekiwane rezultaty. Na pomoc przychodzi nam jednak natura.

Problemy ze snem i zasypianiem to wciąż częściej spotykany problem. Jego narastanie wynika z coraz szybszego trybu życia, rosnącej ilości obowiązków, które przytłaczają już nawet najmłodszych i wynikający z tego stanu rzeczy, towarzyszący nam na co dzień stres. I choć nasi pradziadkowie nie pięli się po szczeblach kariery tak zawzięcie jak my, również mieli swoje kłopoty i też musieli uspakajać skołatane nerwy. Najlepsze środki zaradcze podawała im wtedy natura. Również dziś naturalne preparaty ziołowe są najlepszym rozwiązaniem w walce z bezsennością.

Szyszki chmielu ukołyszą cię do snu

Powszechnie chmiel kojarzy się z produkcją piwa, jednak ma on dużo szersze zastosowanie, również w medycynie naturalnej. Oprócz silnych właściwości antyoksydacyjnych, wyciąg z szyszek chmielu wykazuje silne działanie uspokajające i wyciszające – wyjaśnia specjalista z Apteki Miro. Napar z chmielu wpływa na system nerwowy, hamując przenoszenie bodźców, dzięki czemu ma działanie usypiające. Co ważne, chmiel można bezpiecznie łączyć z innymi ziołami o działaniu wyciszającym, przez co jest chętnie wykorzystywany w wielu preparatach na problemy ze snem. Możemy tu wymienić np. tabletki Kalmus, Doppelherz Aktiv Na Sen, Dobry Sen Forte i wiele innych.

Warto przy okazji zaznaczyć, że picie piwa jako środka nasennego jest wysoce niewskazane. Po pierwsze, alkohol może wywierać skutek odwrotny od zamierzonego, po drugie, piwo ma działanie moczopędne, przez co najprawdopodobniej będziemy budzić się w nocy. Po trzecie, regularne stosowanie takiego „usypiacza” może prowadzić do rozmaitych powikłań, a także uzależnienia.

Waleriana, czyli kozłek lekarski

Korzeń kozłka lekarskiego, powszechnie nazywany walerianą, jest najpopularniejszym naturalnym środkiem nasennym. Zażywanie waleriany zmniejsza uczucie niepokoju i odpręża, ułatwia zasypianie, ale także poprawia jakość snu. Preparaty na bazie kozłka lekarskiego dostępne są zarówno w postaci kropli, jak i tabletek z suszu. Pacjenci cierpiący na okresową bezsenność cenią sobie m.in. Valused, Lunapret, Extra Spasminę czy wspomniane wcześniej środki łączące ekstrakty kozłka lekarskiego i chmielu.

Moc melisy

Kolejnym znanym i cenionym ziołem jest melisa. Jej nasenne działanie jest łagodniejsze niż np. waleriany, za to zdecydowanie bardziej kompleksowe. Wywar z melisy wycisza skołatane nerwy, ale także generalnie poprawia nastrój – mówi ekspert z Apteki Miro. Dodatkowo zioło wykazuje działanie przeciwbólowe, dzięki czemu sprawdza się jako remedium na bóle miesiączkowe, ale także uciążliwe migreny. Nasenne preparaty na bazie melisy to np. Valerin Sen, ale ze względu na przyjemny smak i zbawienne działanie na układ pokarmowy, melisę chętnie pija się też w postaci herbatki.

Istotną rolę w pojawianiu się problemów z zasypianiem mają często niedobory takich substancji, jak melatonina, magnez i witamina B6. Niekiedy ich suplementacja okazuje się najprostszym i zaskakująco skutecznym rozwiązaniem pojawiającej się bezsenności, jednocześnie często stanowią one jeden ze składników preparatów nasennych.