24 lipca 2017

Kategoria:
Zdrowie i uroda

Łagodny i cierpliwy fachowiec – cechy dobrego dentysty
5 (100%) / 1 głosów

Łagodny i cierpliwy fachowiec – cechy dobrego dentysty

Lekarz dentysta należy do zawodów regulowanych. Oznacza to, że aby dentysta mógł czynnie i legalnie praktykować, musi spełniać szereg wymogów prawnych. Jednak ustawa określa szczegółowo jedynie formalne wymagania wobec stomatologa. Tymczasem nie zapominajmy, że jest to lekarz, czyli osoba bezpośrednio współpracująca z ludźmi i to często cierpiącymi z powodu rozmaitych dolegliwości bólowych.

Dentysta – zawód regulowany

Stomatolog troszczy się o nasze zdrowie, dlatego najważniejszym wymaganiem wobec dentysty jest posiadanie odpowiedniego wykształcenia kierunkowego – wyjaśnia nasz rozmówca z poradni Ferreus. Aby pracować w gabinecie dentystycznym należy więc uzyskać dyplom wyższej uczelni, odbyć staż podyplomowy, a następnie uzyskać pozytywny wynik Lekarsko-Dentystycznego Egzaminu Państwowego.

Wykształcenie to jednak wciąż nie wszystko. Ustawa o zawodach lekarza i lekarza dentysty, wśród wymagań dla kandydatów na to stanowisko zwraca uwagę również na stan zdrowia, który umożliwia wykonywanie zawodu (dentysta pracuje w niewygodnej pozycji), prezentowanie nienagannej postawy etycznej, pełną zdolność do czynności prawnych oraz obywatelstwo polskie lub innego kraju UE.

Dobry dentysta wg pacjentów

Pacjent, który udaje się na wizytę do dentysty liczy przede wszystkim na dobrze wykonaną usługę. Choroby zębów należą do bardzo bolesnych, a leczenie bywa długotrwałe i nieprzyjemne, dlatego udając się na wizytę, mamy nadzieję spotkać profesjonalistę, który upora się z problemem szybko i dokładnie. Jedną z najważniejszych przyczyn lęku przed gabinetem stomatologicznym jest obawa, że lekarz może wykonać swoją pracę niedokładnie, co zmusi nas do konieczności szukania pomocy w innych miejscach. Dlatego tak ważne jest, by dentysta przejawiał duże zaangażowanie w zdobywanie nowej wiedzy i kwalifikacji, wciąż poszukiwał najlepszych rozwiązań, by jak najlepiej pomagać swoim pacjentom.

Dentysta też człowiek

Gabinet stomatologiczny jest miejscem spotkań, wymagających płynnej współpracy fachowca z osobą, która przychodzi skorzystać z jego usług. Dentysta nie powinien być jednak wyłącznie specem od naprawiania zębów, ponieważ nadrzędnym celem jego działania jest niesienie pomocy ludziom. Na fotelu dentystycznym znajdują się właśnie ludzie i to niejednokrotnie cierpiący, toteż dentysta musi przejawiać dużą empatię i wyrozumiałość. Pacjenci cenią sobie życzliwość lekarza, a jego umiejętności komunikacyjne i zdolność przekazywania informacji na temat wykonywanych czynności leczniczych, pomagają uporać się z naturalnym lękiem odczuwanym podczas leczenia zębów.

Dobry dentysta, a za takich pragną uchodzić specjaliści w gabinecie Ferreus, to kompetentny ekspert, który wciąż poszukuje najlepszych sposobów niesienia pomocy pacjentom, a jednocześnie osoba życzliwa i uprzejma. W relacji z pacjentem buduje zaufanie, dzięki czemu zmniejsza się lęk przed ewentualnym bólem czy innymi nieprzyjemnymi doznaniami. Ma także cierpliwość wobec najmocniej cierpiących pacjentów, a przede wszystkim dzieci, którym najtrudniej jest zrozumieć i zaakceptować niecodzienną sytuację, jaką niewątpliwie jest wizyta w gabinecie stomatologicznym.