8 listopada 2019

Kategoria:
Sport

Serwis rowerowy. Co psuje się najczęściej?
5 (100%) / 1 głosów

Serwis rowerowy. Co psuje się najczęściej?

Nawet doświadczonemu rowerzyście z profesjonalnym sprzętem przytrafiają się usterki podczas jazdy. Utrzymanie jednośladu w dobrym stanie technicznych wymaga właściwej pielęgnacji i regularnej konserwacji. Część elementów może popsuć się w efekcie zwykłego zużycia, ale też podczas wypadku. Jakie elementy psują się najczęściej? Jak przygotować się do awaryjnych sytuacji?

Poważne usterki drobiazgów

Do najczęstszych awarii rowerów zaliczyć możemy przebitą dętkę. Sytuacja ta w większości przypadków zdarza się w trakcie jazdy. Warto więc odpowiednio przygotować się do niej, chociażby poprzez zakup zapasowej dętki w sklepie z częściami rowerowymi. Mając ją przy sobie, można w kilka chwil, szybko i bez większego problemu wymienić uszkodzoną na nową. W przeciwnym razie wycieczka może zakończyć się spacerem.

Kolejną usterką może być urwanie łańcucha. Niestety, jest to dość problematyczna sytuacja, gdyż akcesoriów do naprawy w takiej sytuacji zazwyczaj nie wozimy ze sobą, a to uniemożliwia natychmiastową naprawę jednośladu.

W zależności od modelu roweru często występującą awarią jest uszkodzenie przerzutki przedniej bądź tylnej, jednak to te drugie dużo częściej nie działają prawidłowo. Niestety, ich naprawa jest niemożliwa – konieczna jest wymiana na nową.

Co jeszcze może się przydarzyć? Rowerzyści wspominają o pękniętych szprychach, które nie są wielkim problemem, o ile nie uszkodziły obręczy koła. Ze złamanym elementem można jechać dalej, a po powrocie do domu wymienić ją na nową.

Uszkodzenie hamulców

Dość często występującym problemem są awarie hamulców. Sytuacja staje się trudna w momencie, gdy zagadnienie dotyczy ich wersji ręcznej, jak i nożnej. Tego typu awarie zdarzają się rzadko, pod warunkiem dbania o prawidłową konserwację jednośladu. Jeśli jednak sytuacja wystąpi, należy pamiętać, by ich naprawy bądź wymiany dokonać w serwisie rowerowym np. RowMot, gdzie specjaliści zajmą się fachowym usunięciem usterki. Często bowiem okazuje się, że nie jest konieczna wymiana hamulców, a jedynie naciągnięcia poluźnionych linek. Nawet samo ich wyregulowanie wymaga odpowiednich umiejętności, gdyż łatwo doprowadzić do jej zerwania, a wówczas już problem staje się większy. Dodatkowo firmy świadczące usługi naprawy rowerów dysponują odpowiednim sprzętem, ułatwiającym sprawne wykonanie prac.

Warto mieć na uwadze, że jazda z niesprawnymi hamulcami jest niezwykle niebezpieczna, zarówno dla rowerzysty, jak i otoczenia. Należy również pamiętać, by w przypadku awarii jednego rodzaju hamulca, podczas jazdy zachować szczególną ostrożność i nie rozpędzać się do większych prędkości.