12 lipca 2017

Kategoria:
Sport

Regularna aktywność fizyczna kluczem do skutecznego odchudzania
5 (100%) / 1 głosów

Regularna aktywność fizyczna kluczem do skutecznego odchudzania

Choć w internecie znaleźć można mnóstwo propozycji diet odchudzających, to ich skuteczność, w większości przypadków, pozostawia wiele do życzenia. Coraz częściej słychać głosy, że kluczem do osiągnięcia idealnej sylwetki jest racjonalne odżywianie połączone z aktywnością fizyczną.

Niebezpieczny efekt jojo

W mediach co jakiś czas pojawiają się doniesienia o nowych metodach odchudzania. Wszystkie reklamują się jako wyjątkowo skuteczne, jednak większość z nich opiera się na rygorystycznych zasadach i wykluczeniu wielu produktów ze swojej diety. Część rzeczywiście takie diety przynoszą często oszałamiające rezultaty, to jednak w wielu przypadkach niosą również ze sobą możliwość pojawienia się efektu jojo.

-Diety zwykle polegają na odmawianiu sobie wielu ulubionych przysmaków, dlatego po osiągnięciu wymarzonej wagi wiele osób z radością powraca do dawnych nawyków żywieniowych. W efekcie szybko wracają też do swojej początkowej sylwetki, a czasem tyją nawet bardziej. Zupełnie inaczej dzieje się wtedy, gdy walka z nadwagą opiera się na aktywności fizycznej – zapewnia nasz rozmówca reprezentujący Centrum Aktywnej Odnowy „Na wzgórzu”.

Ruch to zdrowie!

Redukcja wagi, aby była skuteczna, powinna bazować na przyswojeniu sobie właściwych nawyków żywieniowych oraz ćwiczeniach fizycznych – takie połączenie jest jedyną gwarancją zdrowego odchudzania, którego efekty mogą utrzymać się na stałe.

Ćwiczenia fizyczne są kluczowe w walce z nadwagą, ponieważ:

  • są efektywne – jeśli ćwiczy się regularnie i przestrzega wyznaczonego planu, to rezultaty widoczne są bardzo szybko i w końcu można osiągnąć zamierzony efekt,
  • spalają kalorie – podczas wysiłku fizycznego najłatwiej pozbyć się kalorii, które przyjmujemy do organizmu wraz ze zjadanymi pokarmami,  czego nie da się zrobić jedynie trzymając się diety,
  • pomagają zmienić nawyki żywieniowe – aktywność fizyczna stanowi dodatkową motywację dla zdrowego odżywiania, dlatego łatwiej stosować się do jego zasad wtedy, gdy się ćwiczy,
  • modelują sylwetkę – diety odchudzające mają na celu jedynie zrzucenie zbędnych kilogramów, podczas gdy ćwiczenia wpływają na wygląd sylwetki i jędrność skóry, a ponadto budują mięśnie, wzmacniając organizm.

Podsumowując, każdy kto chce schudnąć w sposób zdrowy, efektywny i trwały, powinien zrezygnować z popularnych diet odchudzających i postawić na wysiłek fizyczny połączony ze zdrowym, racjonalnym odżywianiem. W ten sposób można poprawić swój wygląd bez ryzyka pojawienia się efektu jojo.