Artykuł Cię zaciekawił? Dowiedziałeś się czegoś więcej? Koniecznie zostaw komentarz! Skomentuj jako pierwszy i podziel się swoimi wrażeniami. Napisz, jak oceniasz nasz artykuł i zostaw opinię. Weź udział w dyskusji. Masz wątpliwości i chcesz dowiedzieć więcej na temat poruszanego zagadnienia? Daj znać, o czym jeszcze chciałbyś przeczytać. Dziękujemy za Twój wkład w budowę bazy komentarzy. Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi artykułami i komentarzami innych użytkowników.
Charakterystyka idealnego roweru górskiego
Elementy roweru górskiego
Rowery górskie możesz spotkać również pod nazwą MTB, czyli Mountain Terrain Bike z języka angielskiego. Mają one solidną, ale w miarę lekką i mniejszą niż w rowerach szosowych ramę, dopasowaną do terenowych wypadów. Pełna amortyzacja ramy dotyczy rowerów dla bardziej zaawansowanych użytkowników, którzy potrzebują sprzęt np. do downhillu, czyli ekstremalnych zjazdów po stromych stokach. Opony w rowerach górskich są szerokie – dochodzą nawet do 2,3 cala i posiadają głęboki bieżnik klockowy, który ułatwia jazdę po piasku i błocie. Średnice kół wynoszą najczęściej 26 cali, ale znajdą się również modele 27,5- oraz 29-calowe. Kierownica jest prosta i stabilna, z obowiązkowymi rogami, które pozwalają przesuwać się kierowcy bardziej do przodu na podjazdach lub odpocząć w trakcie jazdy po płaskiej nawierzchni. Na podjazdach przydają się także duże zakresy przełożeń – w najpopularniejszych modelach liczba biegów waha się od 21 do 27. Tak wygląda ogólna charakterystyka rowerów górskich, ale istnieje również ich podział – ze względu na zapotrzebowanie.Od sztywniaków do pełnej amortyzacji
Dla początkujących użytkowników polecane są „sztywniaki” lub „hardtaile”, czyli najbardziej popularne i najtańsze modele rowerów górskich. Pierwsze z nich cechują się brakiem amortyzacji, natomiast drugie – sztywnym zawieszeniem tylnego koła. Bardziej doświadczeni rowerzyści mogą sobie pozwolić na zakup roweru XC, którego nazwa wzięła się od dyscypliny rowerowej – cross-country, czyli wyścigu kolarskiego w terenie bardzo zróżnicowanym i trudnym, z licznymi zjazdami oraz podjazdami. Rower XC jest wyposażony w amortyzację wspornika siodła.Ciekawą propozycją są rowery ATB – All Terrain Bike. Jest to idealne rozwiązanie dla osób, które lubią zarówno krótkie wycieczki, jak i starty w maratonach – zauważa ekspert z Centrum Rowerowego Somir-Bike. Charakteryzują się komfortową, ale zarazem sportową pozycją za kierownicą, wystarczającymi skokami amortyzacji, szerokimi i przyczepnymi oponami oraz skutecznym napędem i hamulcami. ATB to modele lekkie, jednakże dosyć drogie. Ważą 11-14 kg, ale za taką masę należy zapłacić co najmniej 8000 zł w klasie średniej.
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana
Dodaj komentarz
Dziękujemy za dodanie komentarza
Po weryfikacji, wpis pojawi się w serwisie.
Błąd - akcja została wstrzymana