Artykuł sponsorowany

Zalety aut poleasingowych

Zalety aut poleasingowych
Samochody poleasingowe, mimo swojego okresu użytkowania, mogą być o wiele tańsze niż auta oferowane przez inne źródła rynku wtórnego. Zazwyczaj są one nabywane w Polsce u autoryzowanych dealerów, dlatego nie trzeba się obawiać o pochodzenie z niepewnego źródła. Klient nie musi się także martwić o historię pojazdu czy przekręcone liczniki.

Ile lat mają samochody poleasingowe?

Samochody zazwyczaj poddawane są leasingowi operacyjnemu, co oznacza, ze pojazd należy do firmy leasingowej i do jej obowiązków należy serwisowanie. W przypadku leasingu finansowego auto należy do leasingobiorcy i to on powinien dokonywać odpisów amortyzacyjnych. Samochody poleasingowe po okresie finansowania mogą zostać w firmie, która je użytkowała lub trafić na rynek wtórny. Ze względu na czas trwania umów, często nie przekraczają one 2 lat eksploatacji. W przypadku pojazdów z wynajmu długoterminowego samochody zazwyczaj mają mniej niż 4 lata. Potrzeba częstej wymiany floty samochodowej przez firmy,  zdarzenia losowe czy upadłość niektórych przedsiębiorstw wpływa na to, że na rynek trafia dużo samochodów poleasingowych.

Jawna historia pojazdu

Dużą zaletą samochodów poleasingowych jest ich znana historia . Nabywca zazwyczaj zakupuje je bezpośrednio u autoryzowanego dealera w kraju wykorzystując zniżki, rabaty i atrakcyjne systemy finansowe. Dzięki temu nie trzeba się obawiać, że samochód może pochodzić z nielegalnego źródła. W przypadku kupowania samochodu z zagranicy nie ma takiej pewności co do jego stanu. Najliczniejsze są pojazdy marek, które są najpopularniejsze wśród flot pojazdów służbowych. Przed zakupem oczywiście trzeba sprawdzić stan wybranego auta i jego przebieg. Może on być bardzo różny. Nie trzeba jednak się obawiać, że licznik będzie cofnięty. Firmy leasingowe, które udostępniają auta dbają o to, by przebieg był rzeczywisty.

Dużo niższa cena

Oferta samochodów poleasingowych jest mocno konkurencyjna w stosunku do rynku wtórnego. Dzieje się tak głównie dlatego, że auto po firmie można nabyć do kilkudziesięciu procent taniej niż w przypadku pojazdów wystawianych przez komisy czy prywatnych nabywców. Ewentualna sprzedaż auta po okresie użytkowania także będzie łatwiejsza z tego względu, że zazwyczaj są one kupowane w Polsce. Specjalista z salonu Hajmig w Warszawie dodaje:
Dla przedsiębiorcy największą zaletą zakupu auta poleasingowego jest możliwość nabycia go na fakturę VAT zamiast na umowę kupna-sprzedaży.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Dodaj komentarz

form success Dziękujemy za dodanie komentarza

Po weryfikacji, wpis pojawi się w serwisie.

form error Błąd - akcja została wstrzymana

pozostała liczba znaków: 1000

Komentarze użytkowników

Artykuł Cię zaciekawił? Dowiedziałeś się czegoś więcej? Koniecznie zostaw komentarz! Skomentuj jako pierwszy i podziel się swoimi wrażeniami. Napisz, jak oceniasz nasz artykuł i zostaw opinię. Weź udział w dyskusji. Masz wątpliwości i chcesz dowiedzieć więcej na temat poruszanego zagadnienia? Daj znać, o czym jeszcze chciałbyś przeczytać. Dziękujemy za Twój wkład w budowę bazy komentarzy. Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi artykułami i komentarzami innych użytkowników.

Dodaj komentarz jako pierwszy!

Dodaj komentarz

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.