zabudowa-busa
19 czerwca 2018

Kategoria:
Motoryzacja

Zabudowa busów – rodzaje i charakterystyka
5 (100%) / 1 głosów

Zabudowa busów – rodzaje i charakterystyka

Przebudowanie samochodu dostawczego to powszechna praktyka, stosowana między innymi przez przedsiębiorstwa z branży transportowej. W ten sposób samochód przeznaczony pierwotnie do przewozu ładunków, może stać się wygodnym minibusem, mogącym zapewnić komfortowe i bezpieczne warunki podróży nawet kilkudziesięciu osobom – w zależności od wielkości pojazdu oraz jego finalnego zastosowania. Wyróżniamy cztery rodzaju zabudowy busów.

Zabudowa osobowa

To najbardziej podstawowy typ zabudowy, polegający na umieszczeniu w samochodzie na stałe dodatkowych miejsc siedzących – ostatecznie w tak przebudowanym pojeździe może wygodniej podróżować 9 osób wraz z kierowcą. Ponadto zabudowa osobowa obejmuje między innymi odpowiednie wygłuszenie i ocieplenie części pasażerskiej, montaż luków dachowych, sprzętu nagłaśniającego i oświetlenia (sufitowego, bocznego, przypodłogowego), a także montaż klimatyzacji, ogrzewania i nawiewów. W samochodzie umieszczona zostaje instalacja elektryczna, umożliwiająca późniejsze podłączenie sprzęty elektrycznego i elektronicznego, np. lodówki bądź telewizora.

Zabudowa specjalistyczna

Zabudowa tego typu polega na dostosowaniu pojazdu do przewozu osób niepełnosprawnych, poruszających się na wózkach inwalidzkich. W tym celu pojazd wyposażany jest w najazdy bądź windy oraz szyny podłogowe wraz z zestawem pasów mocujących.

Wszystkie urządzenia montowane w ramach takiej zabudowy powinny posiadać stosowne certyfikaty oraz homologacje, zgodne z wymogami Unii Europejskiej – wyjaśnia specjalista firmy Hitbus.

Zabudowa brygadowa

Jak sama nazwa wskazuje, celem tej zabudowy jest uzyskanie pojazdu odpowiedniego do transportu brygad pracowniczych – najczęstszymi odbiorcami usług tego typu są przedsiębiorstwa działające w branży budowlanej lub remontowej. Po przebudowie pojazd może być użyty do transportu maksymalnie 7 osób wraz z kierowcą oraz sprzętu i materiał wykorzystywanych w pracy. Zabudowa brygadowa obejmuje odpowiednie przygotowanie kabiny pasażerskie (ocieplenie, wygłuszenie, wykonanie okładzin etc.), wykonanie ściany grodziowej oddzielającej kabinę pasażerską od części transportowej. Warto pamiętać, że po przeprowadzeniu przebudowy pojazd zachowuje status pojazdu ciężarowego.

Zabudowa autobusowa

Pojazdy poddane tego typu przebudowie są w stanie zapewnić odpowiednie warunki do podróży od 10 do 26 osobom, wliczając kierowcę. W celu uzyskania odpowiedniej przestrzeni pojazd musi zostać przedłużony o od 50 do 70 centymetrów. Zabudowa autobusowa obejmuje zamontowanie elektrycznie otwieranych drzwi przednich bądź tylnych oraz ułatwiającego wsiadanie i wysiadanie stopnia.