23 stycznia 2017

Kategoria:
Motoryzacja

Yamaha Tricity 125 – nieprzeciętny skuter
5 (100%) / 2 głosów

Yamaha Tricity 125 – nieprzeciętny skuter

Skutery to nieodłączony element miejskiego krajobrazu. Są małe i zwinne, z łatwością przemieszczają się po najbardziej zatłoczonych drogach i nie mają żadnego problemu ze znalezieniem miejsca do parkowania. Ponadto są tanie w utrzymaniu i nie musimy posiadać specjalnych uprawnień do kierowania nimi – wystarczy prawo jazdy kat. B. Wśród skuterów na ulicach zdecydowanie wyróżnia się Yamaha Tricity 125. Dlaczego?

Co dwa koła to nie jedno

Już na pierwszy rzut oka widać, że Yamaha Tricity nie jest zwykłym skuterem, jakich na drogach jest mnóstwo. Jest to zasługa pary kół, umieszczonych na przedniej osi. Yamaha Tricity to pierwszy trójkołowiec w dorobku marki – pomysł co prawda nie jest nowy na rynku, jednak jego realizacja zasługuje na pełne uznanie. Konstruktorzy skutera umieścili przed koła na dość skomplikowanym układzie wahaczy i zwrotnic. Takie rozwiązanie pozwoliło uzyskać znakomite zdolności trakcyjne. Tricity jest w stanie z łatwością przechylać się na boki, dzięki czemu możliwe jest wykonywanie bardzo dynamicznych skrętów. Skuter przy tym zachowuje swoją stabilność przy każdej prędkość – dużym wyczynem jest przewrócenie go na nawet bardzo trudnych nawierzchniach, np. na kocich łbach, lub podczas wjeżdżania na krawężniki. Zaskakująca jest również wyjątkowa lekkość pojazdu – Tricity waży zaledwie 152 kg. To wszystko sprawia, że mogą się nim z łatwością przemieszczać nawet osoby, które miałyby problem z poradzeniem sobie z innymi skuterami o podobnych gabarytach. Mimo zastosowania pary kół na przedniej osi Tricity pod względem rozmiarów nie różni się niczym od klasycznych, jednośladowych skuterów – podobnie jak one nie ma najmniejszego problemu z poruszaniem się po ciasnych uliczkach oraz w korkach ulicznych. Zastosowanie podwójnego zestawu przednich kół sprawia, że wzrasta również bezpieczeństwo jazdy – droga hamowania Tricity jest blisko 20% krótsza, niż w przypadku zwykłych skuterów jednośladowych.

Aby móc jeździć Yamahą Tricity 125 wymagane jest jedynie ważne prawo jazdy kategorii B. Nie musimy przechodzić odpowiedniego szkolenia jak podczas jazdy motocyklem – wielu kierowców samochodów będzie z pewnością zaskoczonych, jak łatwe jest manewrowanie tym trójkołowcem. Yamaha Tricity to jeden z pojazdów, które znajdziemy w ofercie firmy Abacus Motorcycle Rental, pierwszej w Polsce sieciowej wypożyczalni motocykli.