Artykuł Cię zaciekawił? Dowiedziałeś się czegoś więcej? Koniecznie zostaw komentarz! Skomentuj jako pierwszy i podziel się swoimi wrażeniami. Napisz, jak oceniasz nasz artykuł i zostaw opinię. Weź udział w dyskusji. Masz wątpliwości i chcesz dowiedzieć więcej na temat poruszanego zagadnienia? Daj znać, o czym jeszcze chciałbyś przeczytać. Dziękujemy za Twój wkład w budowę bazy komentarzy. Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi artykułami i komentarzami innych użytkowników.
W jaki sposób mechanik odpowiada za auto pozostawione w warsztacie?
Oddając samochód do naprawy, nie zawsze zdajemy sobie sprawę z tego, kto w tym czasie ponosi odpowiedzialność za nasze auto. Nie znając swoich praw nie możemy ich chronić, dlatego wszelkiego typu nieprzyjemne zdarzenia, do których dojdzie u mechanika, jak kradzież czy uszkodzenie auta, mogą być podstawą różnych problemów i konfliktów. Jakie prawa ma klient zakładu mechanicznego? Jakie są obowiązki mechanika? Sprawdź!
Uszkodzenie pojazdu
Jednym z dość często pojawiających się problemów, jest uszkodzenie samochodu, w trakcie pobytu auta u mechanika. Ze względu na duży ruch panujący często na podwórku przy zakładzie mechanicznym, o rożnego rodzaju otarcia nietrudno. Co możemy zrobić, kiedy podczas odbioru auta okaże się, że ma ono jakieś nowe uszkodzenia karoserii? W takiej sytuacji to mechanik powinien nieodpłatnie zająć się naprawdę uszkodzeń. Przyjmując auto do warsztatu bierze on na siebie odpowiedzialność za nasz pojazd – nie może więc pozwolić na jego uszkodzenie i narazić nas na dodatkowe koszty. Żeby uniknąć późniejszych nieporozumień, w momencie oddania auta do warsztatu samochodowego, warto jest wspólnie z mechanikiem dokładnie je obejrzeć, by wiedzieć, które uszkodzenia pojawiły się w trakcie pobytu w warsztacie.
Wadliwie wykonana usługa
Częstym powodem do konfliktów na linii mechanik-klient, jest wadliwie wykonana naprawa pojazdu. Zdarza się, że mechanik nie wykona swoje pracy dość dobrze – na przykład po odbiorze z warsztatu samochód dalej będzie odmawiać nam posłuszeństwa, a problemy nie znikną. W takiej sytuacji mamy prawo domagać się ponownego sprawdzenia stanu auta i przeprowadzenia prac potrzebnych do usunięcia usterek. Przepisy zobowiązują mechanika do wykonywania swoich usług z należytą starannością – źle wykonana naprawa to powód do reklamacji, dlatego mechanik powinien zająć się jej wykonaniem nieodpłatnie. Oczywiście, żeby uniknąć takich przykrych sytuacji, najlepiej jest po prostu mieć sprawdzonego mechanika, który nigdy nas nie zawiedzie – takiego jak pracownicy P'mix Moto Punkt.
Kradzież pojazdu
Jedną z bardziej skrajnych sytuacji, jest kradzież auta podczas jego pobytu w warsztacie samochodowym. Mechanik jest zobowiązany dbać o nasz pojazd i zapewnić mu należytą ochronę. Jeśli nasze auto zastanie ukradzione z warsztatu, mechanik może zostać pociągnięty do odpowiedzialności cywilnej. Mamy prawo domagać się od właściciela firmy odszkodowania za skradzione auto.
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana
Dodaj komentarz
Dziękujemy za dodanie komentarza
Po weryfikacji, wpis pojawi się w serwisie.
Błąd - akcja została wstrzymana