Artykuł Cię zaciekawił? Dowiedziałeś się czegoś więcej? Koniecznie zostaw komentarz! Skomentuj jako pierwszy i podziel się swoimi wrażeniami. Napisz, jak oceniasz nasz artykuł i zostaw opinię. Weź udział w dyskusji. Masz wątpliwości i chcesz dowiedzieć więcej na temat poruszanego zagadnienia? Daj znać, o czym jeszcze chciałbyś przeczytać. Dziękujemy za Twój wkład w budowę bazy komentarzy. Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi artykułami i komentarzami innych użytkowników.
Technologia hybrydowa. Charakterystyka i zasady działania
Co powinniśmy wiedzieć o hybrydach?
Samochody oparte na tej technologii są w sprzedaży już od 19 lat. Ostatnio obserwujemy lawinowy wzrost sprzedaży hybryd – na świecie jeździ już 8 milionów aut hybrydowych, a w naszym kraju salony Toyoty, niekwestionowanego lidera tego segmentu rynku, opuściło już 10 tysięcy samochodów o takim napędzie. Hybrydy są bardziej niezawodne i bezawaryjne niż tradycyjne samochody. Wynika to m.in. z zastosowania silnika pracującego w cyklu Atkinsona, mniej obciążającego i zapewniającego lepszą pracę w zakresie średnich obrotów, co przekłada się również na niższe zużycie paliwa. Hybrydy są oszczędne i niesamowicie wygodne – zapewniamy, że kto raz spróbuje jazdy autem hybrydowym, nie będzie chętnie wracał do starego Diesla.Hybryda – inwestycja, która szybko się zwraca
Jak zauważają specjaliści z Toyota Konsek Rybnik już po 3 latach jazdy hybrydą zwraca się różnica w cenie między tradycyjnym samochodem a tym z napędem hybrydowym. Po przejechaniu 30-50 tysięcy kilometrów dostrzegamy wyraźnie walory tej technologii – hybryda spala około 4 litrów paliwa mniej na każde100 kilometrów niż auto z tradycyjnym silnikiem. Oszczędności paliwa są więc bardzo duże. Podczas jady po mieście paliwo za 100 zł wystarczy nam na przejechanie 309 kilometrów, podczas gdy hybrydą – przejedziemy ponad 2 razy tyle! Napędzające auto baterie zlokalizowane są pod tylną kanapą, dzięki czemu nie zajmują cennego miejsca w bagażniku. Hybryda przejeżdża na jednym baku około tysiąca kilometrów, w przeciwieństwie do aut elektrycznych nie trzeba jej ładować. Z sukcesem łączy w sobie cechy samochodu spalinowego i elektrycznego – silnik elektryczny wspiera tu silnik spalinowy, a ładowanie baterii ma miejsce wtedy, kiedy auto hamuje lub wytraca prędkość. Cały ten proces odbywa się automatycznie, bez udziału kierowcy. Jazda hybrydą jest nie tylko płynna i oszczędna, ale też dynamiczna. Dzięki zastosowaniu dwóch źródeł napędu auto błyskawicznie przyśpiesza i jest niezwykle elastyczne. Do tego silnik pracuje cicho, zapewniając odpowiedni komfort jazdy.Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana
Dodaj komentarz
Dziękujemy za dodanie komentarza
Po weryfikacji, wpis pojawi się w serwisie.
Błąd - akcja została wstrzymana