Artykuł sponsorowany

Spedycja międzynarodowa

Spedycja międzynarodowa
Korzystamy z niej na co dzień. Na poczcie, w sklepie, na lotnisku i w magazynie. Dzięki niej nasze przesyłki docierają do najodleglejszych zakątków na świecie, możemy skosztować produktów spożywczych sprowadzonych z dalekiej Azji, a także ubierać buty zagranicznych firm. Mowa tutaj o spedycji międzynarodowej, w którą zaangażowanych jest duża ilość osób wykonujących trudną, aczkolwiek niezbędną i często niewidoczną dla innych pracę.

Klasyfikacja spedycji

Spedycją można określić organizowane przemieszczenia ładunków dzięki zastosowaniu odpowiedniego transportu. Istnieje podział spedycji ze względu na sferę działania i obszar obsługiwanego towaru. Wyróżniamy w tym przypadku spedycję:
  • publiczną, w której przedsiębiorstwo realizuje transport na zlecenie innych podmiotów,
  • własną – usługi wykonywane są we własnym zakresie w stosunku do towarów własnego obrotu handlowego,
  • krajową, odbywającą się na terenie danego państwa,
  • międzynarodową.

Czym jest spedycja międzynarodowa?

Ta ostatnia zyskała dużą popularność po otwarciu granic, co zaowocowało wzrostem wymiany handlowej pomiędzy różnymi państwami europejskimi oraz światowymi. Spedycja międzynarodowa nie jest jednak łatwym procesem, w którym kierowca dostarcza towar z punktu A do punktu B. To ogrom pracy, głównie papierkowej, w który zaangażowana jest cała sieć pracowników współdziałająca ze sobą w zharmonizowany sposób. Przedsiębiorstwo spedycyjne zajmuje się wyborem środka transportu, zawieraniem umów na przewóz, ubezpieczeniem przesyłki, sporządzaniem dokumentacji transportowej, odbiorem przesyłki od nadawcy oraz kontrolą przebiegu podróży towaru, co okazuje się kluczem do osiągnięcia sukcesu przedsięwzięcia. To ciągła komunikacja, próby ulepszenia systemów logistycznych oraz budowanie długoterminowych relacji z klientami. W skrócie – jest to poważny proces decyzyjny i strategiczny.

Na co zwrócić uwagę przy wyborze odpowiedniego spedytora?

Klient przy wyborze usługi transportowej wcale nie jest postawiony przed łatwym zadaniem. Na rynku istnieje mnóstwo firm spedycyjnych, a wybranie tej „najlepszej” graniczy z cudem. Profesjonalna firma spedycyjna powinna mieć już doświadczenie poparte dobrymi opiniami klientów. W transporcie liczy się przede wszystkim uczciwość, solidność, terminowość oraz korzystny stosunek jakości do ceny, dlatego rolą spedytora jest bezpieczny transport towaru z jednego miejsca do drugiego w jak najkrótszym czasie. Może on odbywać się drogą morską, lotniczą, kolejową lub lądową. Wszystko zależy od rodzaju przesyłki oraz budżetu klienta. Należy jednak pamiętać, że transport towaru powinien odbyć się zgodnie z przepisami prawa i z wytycznymi podpisanej wcześniej umowy – zaznacza ekspert z firmy logistycznej JAS-FBG, która oferuje usługi transportu i spedycji drogowej, kolejowej, morskiej i lotniczej, a także dystrybucję przesyłek drobnicowych na terenie Europy.  

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Dodaj komentarz

form success Dziękujemy za dodanie komentarza

Po weryfikacji, wpis pojawi się w serwisie.

form error Błąd - akcja została wstrzymana

pozostała liczba znaków: 1000

Komentarze użytkowników

Artykuł Cię zaciekawił? Dowiedziałeś się czegoś więcej? Koniecznie zostaw komentarz! Skomentuj jako pierwszy i podziel się swoimi wrażeniami. Napisz, jak oceniasz nasz artykuł i zostaw opinię. Weź udział w dyskusji. Masz wątpliwości i chcesz dowiedzieć więcej na temat poruszanego zagadnienia? Daj znać, o czym jeszcze chciałbyś przeczytać. Dziękujemy za Twój wkład w budowę bazy komentarzy. Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi artykułami i komentarzami innych użytkowników.

Dodaj komentarz jako pierwszy!

Dodaj komentarz

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.