przewody hamulcowe
14 kwietnia 2016

Kategoria:
Motoryzacja

Przewody hamulcowe sztywne
4.5 (90%) / 2 głosów

Przewody hamulcowe sztywne

Sztywne przewody hamulcowe, zwane tez twardymi, są umieszczone we wnętrzu pojazdu, a więc nie są widoczne dla pasażerów. Zazwyczaj znajdują się one w podwoziu i łączą pompę hamulcową z przewodami elastycznymi. Ponieważ są one narażone na wysokie temperatury oraz na ciśnienia płynu, oplatane są tworzywem sztucznym. Elementami tworzącymi przewód hamulcowy sztywny są rurki, końcówki, łączniki, trójniki i redukcje. Materiałami wykorzystywanymi do produkcji rurek są miedź lub stal. Łączniki natomiast tworzy się z mosiądzu, tak jak trójniki i czwórniki. Dzięki aplikacji, udostępnionej przez Polwent, klient może dobrać przewód odpowiedni dla modelu swojego samochodu.

Przewody hamulcowe elastyczne

Drugi rodzaj przewodów, nazywany elastycznymi bądź miękkimi, podlega nieustannemu wyginaniu, spowodowanemu pracą amortyzatorów i sprężyn. Są umieszczone bezpośrednio przy zaciskach tarcz hamulcowych. Ich długość wynosi ok. 30 – 40 cm. Aby zapewnić przewodom odpowiednią elastyczność, do ich produkcji stosuje się gumę. Jeśli jednak mamy do czynienia z samochodem wyścigowym, przewody są nadużywane przez częste, gwałtowne hamowanie. Dlatego też umieszcza się je w stalowym oplocie. Sam przewód jest wykonany z teflonu i ma zwiększoną odporność na temperatury i ciśnienie płynu.

Instalacja przewodów

Instalacja przewodów hamulcowych nie jest zbyt skomplikowanym zadaniem. Nie zapominajmy jednak, że hamulce to istotny element wyposażenia samochodu i niewłaściwie wykonany montaż może być skutkiem poważnego wypadku. Jeśli nie mamy doświadczenia w wymianie przewodów, zlećmy usługę fachowcom. Długość węża przeznaczonego dla danego samochodu jest odpowiednio dopasowana. Jeśli samochód ma przeznaczenie sportowe, ważny jest również dobór płynu hamulcowego, tak by był odporny na wysokie temperatury. Objętość płynu wzrasta, podczas jego wrzenia. Podnosi się wtedy jego ciśnienie i przewody są narażone na uszkodzenie. Podczas uzupełniania zbiornika płynu, należy pamiętać, że niektórych rodzai nie można mieszać, ze względu na ich zróżnicowaną higroskopijność. W dodatku płyny przeznaczone dla pojazdów sportowych mają na tyle podwyższoną kwasowość, że mogą rozpuścić kanaliki w samochodach seryjnych.

Przewody elastyczne są bardziej narażone na uszkodzenia niż przewody sztywne ponieważ są nieco cieńsze. Ich trwałość zależy od materiału, z którego zostały wykonane, ale również od sposobu prowadzenia samochodu. Im większa prędkość, z jaką jeździmy, tym częściej będziemy używać hamulców. Zlecając instalację kanałów, wybierajmy firmy z dużym doświadczeniem. Polwent, działający na rynku już od 25 lat, dzięki dużej ilości zrealizowanych usług jest pewną firmą. A przecież rurki hamulcowe to jedna z najważniejszych części w pojeździe, o którą należy dbać ze szczególną uwagą.