Artykuł Cię zaciekawił? Dowiedziałeś się czegoś więcej? Koniecznie zostaw komentarz! Skomentuj jako pierwszy i podziel się swoimi wrażeniami. Napisz, jak oceniasz nasz artykuł i zostaw opinię. Weź udział w dyskusji. Masz wątpliwości i chcesz dowiedzieć więcej na temat poruszanego zagadnienia? Daj znać, o czym jeszcze chciałbyś przeczytać. Dziękujemy za Twój wkład w budowę bazy komentarzy. Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi artykułami i komentarzami innych użytkowników.
Od czego zależy cena instalacji LPG?
Generacja instalacji gazowej
Głównym czynnikiem wpływającym na koszt wykonania instalacji gazowej w aucie, jest generacja, do której instalacja należy. Tych wyróżniamy pięć i każda ma nieco inne zastosowanie. Instalacje I i II generacje nazywane są instalacjami mieszalnikowymi, z czego tylko w II znajdziemy instalacje pozwalające dokładniej regulować skład mieszanki gazowej. Instalacje III i IV generacji to tak zwane instalacje sekwencyjne. Ostatnia, V generacja to instalacje sekwencyjne z wtryskiem gazu w fazie ciekłej. Na czym polegają różnice między nimi?Do każdej z generacji zaliczamy instalacje przystosowane do zamontowania w konkretnych rodzajach silników – wyjaśnia przedstawiciel Zenit Autogas Systems – Przykładowo instalacje I i II generacji, które są najstarsze ze wszystkich, stosuje się w silnikach z jednopunktowym wtryskiem paliwa lub gaźnikiem. Generalnie im starszy silnik, tym niższa generacja instalacji gazowej. Wraz z numerem generacji spada również jej cena.
Wiek auta
W związku z powyższym koszt wykonania instalacji uzależniony będzie w dużej mierze od wieku naszego auta. Dla posiadaczy aut kilkunastoletnich zamontowanie instalacji będzie inwestycją znacznie mniej obciążającą, niż dla właścicieli samochodów nowych.Jakość poszczególnych komponentów.
Instalacje LPG wykonywane są przez wyspecjalizowane serwisy najczęściej z wielu różnych części, pochodzących nierzadko od różnych producentów. Dlatego też trudno jest precyzyjnie określić cenę montażu instalacji nawet jeśli wiemy, ile lat ma auto i która generacja będzie dla niego najodpowiedniejsza – wszystko zależy od kosztu poszczególnych elementów. Przy wyborze komponentów do instalacji nie warto oszczędzać – niska cena często idzie w parze z niską jakością, co będzie objawiać się podwyższonym spalaniem oraz większą awaryjnością instalacji. Głowna zasada to oszczędzamy po montażu a nie przed.Pozostałe koszty
Decydując się na zamontowanie instalacji LPG w naszym aucie musimy mieć świadomość, że instalacja ta będzie wymagać regularnych, corocznych przeglądów. Przegląd instalacji nie mieści się w kosztach rutynowych przeglądów, będziemy musieli zapłacić za niego dodatkową kwotę w wysokości ok. 60 złotych. Jest to jednak niewielki koszt w porównaniu do oszczędności, które przyniesie instalacja.Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana
Dodaj komentarz
Dziękujemy za dodanie komentarza
Po weryfikacji, wpis pojawi się w serwisie.
Błąd - akcja została wstrzymana