instalacje lpg
13 grudnia 2016

Kategoria:
Motoryzacja

Najważniejsze elementy samochodowych instalacji LPG
5 (100%) / 2 głosów

Najważniejsze elementy samochodowych instalacji LPG

Założenie instalacji gazowej jest czynnością bardzo trudną i wymagającą sporej wiedzy motoryzacyjnej i umiejętności mechanicznych. Jest to niezbędne, aby instalacja była wydajna, ale również bezpieczna dla samochodu i kierowcy. Jednak jej poprawne założenie i wysoka jakość części pozwala naprawdę sporo zaoszczędzić. Jakie są najważniejsze elementy instalacji LPG?

Komputer

Od pracy części i podzespołów instalacji gazowej oraz od ich jakości zależy praca całej instalacji i w konsekwencji to, ile musimy wlewać paliwa, jak jest ono dawkowane i ile z niego jest faktycznie spalane. A to wszystko przekłada się oczywiście na koszty. Im instalacja lepsza i lepiej skalibrowana, tym jej praca wydajniejsza a nasze nakłady finansowe mniejsze. Jeśli chcielibyśmy opisać wpływ każdego podzespołu na wydajność całej instalacji, należałoby zacząć niejako od końca – czyli od komputera. Jego zadaniem jest interpretacja danych z komputera benzynowego, sterowanie przepływem paliwa, jego stanem i dawkowaniem. Zatem jeśli szwankuje nam komputer odpowiedzialny za instalację, to może się okazać, że jej zastosowanie będzie bezcelowe, bo jej spalanie będzie za duże lub za małe, lub nawet nie będzie można z niej korzystać w ogóle. W skrajnych przypadkach nieprawidłowa praca komputera może prowadzić do uszkodzenia silnika lub instalacji gazowej, którą ten komputer obsługuje.

Reduktor

Inną szalenie ważną częścią instalacji LPG jest reduktor (zwany również parownikiem). Jego zadaniem jest przekształcanie gazu w stanie ciekłym w stan gazowy, w którym to stanie jest dalej podawany do kolektora dolotowego. Łatwo się domyślić, że jego nieprawidłowa praca może doprowadzić do znacznych strat paliwa ze względu na jego niepełne przejście ze stanu płynnego do gazowego. Wszystko to odbywa się poprzez redukcję ciśnienia paliwa (w baku i przewodach instalacji jest ono trzymane pod o wiele większym ciśnieniem) do ciśnienia atmosferycznego, w którym gaz zaczyna parować. Reduktor dobiera się w zależności od pojemności i mocy silnika, ponieważ musi on zapewniać odpowiednią wydajność. Od działania instalacji zależy też wiele innych jej elementów, jednak aby odpowiednio je dobrać, sparować ze sobą i skalibrować, potrzeba ogromnej wiedzy i umiejętności; z całą pewnością nie jest to praca dla przypadkowego mechanika. Lepiej więc poszukać sprawdzonego i pewnego instalatora – lepiej więc zwrócić się do osób, które się w tym specjalizują, np. firma AutoGaz Śląsk. Zakładanie instalacji u kogoś takiego da nam nie tylko oszczędność na paliwie, ale i bezpieczeństwo – nasze i naszego samochodu.