Artykuł Cię zaciekawił? Dowiedziałeś się czegoś więcej? Koniecznie zostaw komentarz! Skomentuj jako pierwszy i podziel się swoimi wrażeniami. Napisz, jak oceniasz nasz artykuł i zostaw opinię. Weź udział w dyskusji. Masz wątpliwości i chcesz dowiedzieć więcej na temat poruszanego zagadnienia? Daj znać, o czym jeszcze chciałbyś przeczytać. Dziękujemy za Twój wkład w budowę bazy komentarzy. Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi artykułami i komentarzami innych użytkowników.
Najczęstsze awarie autobusów
Awarie skrzyni biegów w autobusach komunikacji publicznej
Większość popularnych marek autokarów, które poruszają się po polskich drogach, cierpi z powodu złego funkcjonowania skrzyni biegów. Jej awaria lub zablokowanie się biegów niesie za sobą katastrofalne skutki. Awaria skrzyni biegów w autokarze trwale unieruchamia pojazd oraz uniemożliwia mu kontynuowanie zaplanowanej trasy przejazdu. Ponadto, autokar nie może samodzielnie dojechać do warsztatu, gdyż z powodu niedziałającej skrzyni biegów nie może się poruszać. Konieczne jest więc jego opróżnienie z pasażerów, podstawienie autokaru zastępczego oraz odholowanie zepsutego pojazdu do miejsca, w którym wykonany zostanie jego przegląd techniczny, a sama usterka usunięta. Awaria skrzyni biegów może wywierać negatywne skutki także na sam silnik pojazdu, który w jej wyniku może ulec trwałemu uszkodzeniu. Jest to więc nie tylko najczęstsza, ale i zarazem jedna z najbardziej uciążliwych oraz kosztownych do usunięcia awarii, które dotykają autobusy.Awaria drzwi w autobusach komunikacji miejskiej
Kolejną, bardzo często spotykaną usterką w autobusach jest awaria drzwi w pojeździe. Współczesne autobusy to skomplikowane w budowie oraz obsłudze pojazdy, w których drzwi otwierają się elektronicznie, za pomocą przycisków dostępnych wyłącznie kierowcy. Podobnie, jak wszystkie elementy elektroniczne, tak i sterowanie drzwiami jest często narażone na awarie. W efekcie kierowca nie jest w stanie albo otworzyć drzwi na przystanku, co uniemożliwia jego pasażerom wejście na pokład oraz opuszczenie autobusu, albo ich zamknąć, co nie pozwala mu kontynuowanie pracy. Na szczęście konstruktorzy autobusów przewidzieli możliwość wystąpienia tego typu usterki oraz wyposażyli pojazdy w tzw. awaryjne otwieranie drzwi. Umożliwia ono otwarcie drzwi za pomocą specjalnej dźwigni oraz uwolnienie pasażerów z zepsutego autobusu. Nie zmienia to jednak faktu, że pojazd z zepsutymi drzwiami nie może kontynuować swojej pracy i musi udać się do warsztatu, gdzie usterka zostanie wyeliminowana. Warsztat powinien być z kolei przygotowany i doświadczony w tego typu usterkach, dlatego warto nie jechać do pierwszego z brzegu serwisu, a jedynie do tych sprawdzonych, takich jak na przykład opolski Bus-Service. Takie warsztaty poradzą sobie z każdym rodzajem usterki.Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana
Dodaj komentarz
Dziękujemy za dodanie komentarza
Po weryfikacji, wpis pojawi się w serwisie.
Błąd - akcja została wstrzymana