Artykuł Cię zaciekawił? Dowiedziałeś się czegoś więcej? Koniecznie zostaw komentarz! Skomentuj jako pierwszy i podziel się swoimi wrażeniami. Napisz, jak oceniasz nasz artykuł i zostaw opinię. Weź udział w dyskusji. Masz wątpliwości i chcesz dowiedzieć więcej na temat poruszanego zagadnienia? Daj znać, o czym jeszcze chciałbyś przeczytać. Dziękujemy za Twój wkład w budowę bazy komentarzy. Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi artykułami i komentarzami innych użytkowników.
Na czym polega regeneracja wtryskiwaczy w silniku diesla?
Rodzaje układów common rail
Układy wtryskowe przez ostatnie lata przeszły rewolucję technologiczną. Niestety, w tym czasie spadła również ich niezawodność. Najmniej awaryjne systemy wtrysku oleju napędowego były montowane kilkanaście lat temu; głównym w nich elementem była rozdzielaczowa pompa wtryskowa. Obecnie najpowszechniejszym układem jest common rail, w którym paliwo jest gromadzone we wspólnym przewodzie i rozdzielane do dysz wtryskowych pod dużym ciśnieniem. Wśród układów common rail wyróżnia się dwa rodzaje – II generację z wtryskiwaczami elektromagnetycznymi oraz III generację z wtryskiwaczami piezoeletrycznymi, która cechuje się mniejszą ilością ruchomych części, niższą masą, krótszym czasem przełączania i dokładniejszym dawkowaniem paliwa.Naprawa tylko w solidnym serwisie
Regeneracja wtryskiwaczy w silniku diesla jest zawsze opłacalna – koszt kompleksowej naprawy czterech elementów wynosi tyle, co zakup jednego nowego. Należy jednak przeprowadzić ją w solidnym warsztacie, jakim jest Dispol, który oferuje profesjonalną i kompleksową naprawę wtryskiwaczy zarówno samochodów osobowych, jak i dostawczych, ciężarowych, maszyn rolniczych oraz budowlanych. Przed demontażem wtryskiwaczy sprawdzane są one pod kątem elektrycznym oraz poddawane próbie przelewowej, dzięki czemu bez ich wyjmowania można potwierdzić usterkę lub ją wykluczyć.Jak przebiega regeneracja wtryskiwaczy w silniku diesla?
W trakcie regeneracji wymienia się uszkodzone elementy, takie jak: zaworki czy końcówki, na nowe i oryginalne, a także wykonuje pomiary działania wtryskiwacza na specjalnym urządzeniu, któremu nadaje się kod. Wprowadzony do sterownika, będzie mógł precyzyjnie dozować paliwo. Kodowanie jest czynnością, która sprawia, że nie należy samodzielnie demontować i montować zregenerowanych już wtryskiwaczy – lepiej zdać się na wiedzę i doświadczenie specjalistów w tej dziedzinie. Sama naprawa nie trwa długo, ponieważ przeważnie już następnego dnia zregenerowane wtryskiwacze są gotowe do odbioru.Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana
Dodaj komentarz
Dziękujemy za dodanie komentarza
Po weryfikacji, wpis pojawi się w serwisie.
Błąd - akcja została wstrzymana