rower
28 marca 2018

Kategoria:
Motoryzacja

Lakierowanie roweru. Co warto wiedzieć?
5 (100%) / 1 głosów

Lakierowanie roweru. Co warto wiedzieć?

Starsze rowery dostarczają tyle samo, jeśli nie więcej przyjemności z jazdy, co nowoczesne modele. W wielu piwnicach stoją jednoślady, które aż proszą się o to, aby pozwolić im na nowo pokonywać trasy! Jeżeli Twój stary rower stracił blask, możesz w prosty sposób sprawić, że będzie nie tylko użyteczny, lecz także piękniejszy niż kiedykolwiek. Najłatwiejszą metodą jest malowanie roweru.

Lakierowanie roweru na mokro

Lakierowanie roweru na mokro to metoda, którą można przeprowadzić renowację dwukołowca samodzielnie albo posiłkując się umiejętnościami specjalistów. Jak wygląda ta technika malowania, opowiada znawca tematu z firmy Renowacjarowerow.pl:

Przed lakierowaniem wszystkie elementy roweru, takie jak rama czy widelce, trzeba najpierw dokładnie umyć części oraz usunąć resztki smarów . Najlepiej w tym celu rozmontować rower. Oprócz zabrudzeń usuwamy starą powłokę lakierniczą lub przynajmniej ją matujemy drobnym papierem ściernym . Następnie ponownie oczyszczamy i odtłuszczamy elementy. Na tak przygotowaną powierzchnię nanosi się trzy warstwy: podkład, lakier bazowy czyli kolor i lakier bezbarwny. Być może wydaje się to proste w opisie, ale realizacja wymaga sporo zachodu, trochę sprzętu, umiejętności manualnych, a przede wszystkim dokładności.

Jeżeli nie mamy doświadczenia przy podobnych pracach, zdecydowanie lepiej powierzyć je specjalistom, którzy dysponują wiedzą, umiejętnościami, odpowiednimi urządzeniami i preparatami. Gdy rower wróci do nas pomalowany, będzie nie do poznania!

Lakierowanie proszkowe

Drugą techniką, która raczej nie nadaje się do zastosowania w warunkach domowych, jest lakierowanie proszkowe roweru. Różni się ono zarówno pod względem przebiegu prac, jak i wykorzystywanych do tego materiałów. Na czym polega lakierowanie proszkowe?

Lakierowaniu proszkowemu można poddawać metalowe elementy. Lakiery proszkowe utrzymują się na powierzchni nie dzięki lepkości, ale dzięki przyciąganiu elektrostatycznemu. Drobny pył lakieru przywiera do powierzchni metalowych i tam już pozostaje, stanowiąc idealnie gładką, bardzo cienką jednorodną warstwę o wysokiej trwałości którą następnie wypala się w piecu w ok. 200 stopniach.

W tej technice wymagany jest sprzęt rozpylający lakier oraz piec.. Metoda ta, choć niedostępna dla domowych majsterkowiczów, daje piękny i trwały efekt, a gama kolorów jest bardzo szeroka – obejmuje całą paletę RAL.

Pamiętajcie o środkach ochrony osobistej, takich jak: maska, okulary oraz rękawiczkach